کد خبر: 885793
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
بمناسبت روز دانشجو برگزار شد؛
بمناسبت 16 آذر و روز دانشجو, جشن دانشجویی با حضور مسئولین و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین "سید محمد باقرهاشمی" مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در این مراسم، گفت: امیدواریم پیام حماسه و ایثار همه شهدا از جمله سه شهید دانشجو را به گوش جان بشنویم و در مسیر انان قدم برداریم.

وی افزود: سه عاملی که موجب وقوع 16اذر شد؛ یکی حضور نیکسون در ایران، دوم آغاز مجدد رابطه انگلیس با ایران پس از قطع رابطه و دیگری دیپلم افتخاری بود که بعد از شهادت این سه عزیز به معاون رییس جمهور امریکا اعطا شد.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه اصل و اساس این حرکت هم ماهیت استکبار ستیزی و ماهیت استعمار ستیزی دارد، بیان کرد: حرکت و مداخله نا بجای امریکا و انگلیس نیز در راس توطئه ها و به یغما بردن اموال این کشور از دیگر عوامل شکل گیری 16 آذر بود.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: همین افرادی که در ‌آن روز دم از حرکات ازادی خواهانه میزدند رژیم وقت را مسلح کرد تا دانشجویان را به مسلسل ببندد.

وی اضافه کرد: 16اذر به درازای ازادی خواهی و حقیقت طلبی عمر دارد و از آن روز به نماد استکبار ستیزی در تقویم کشور تبدیل شد. پسندیده نیست ما بارزومه این شهدا و پیشینه مبارزاتی این سه شهید اشنا نباشیم



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر