کد خبر: 897088
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
یک مقام مسئول اعلام کرد:
مجری طرح احداث سد سرنی گفت: هزینه سامانه انتقال این سد ۴۴ میلیارد تومان، اعتبار تصفیه خانه ۷۸ میلیارد تومان و اعتبار احداث سد نیز ۱۰۰ میلیارد تومان است.

مجری طرح احداث سد سرنی گفت: هزینه سامانه انتقال این سد ۴۴ میلیارد تومان، اعتبار تصفیه خانه ۷۸ میلیارد تومان و اعتبار احداث سد نیز ۱۰۰ میلیارد تومان است.

رضا حسینی مجری طرح احداث سد سرنی در شهرستان میناب استان هرمزگان با تاکید بر اینکه تجهیزات مربوط به خط سامانه انتقال و سد و همچنین مهندسان و متخصصین عملیاتی و ناظر کاملا ایرانی است، گفت: در بخش ابزار دقیق از نماینده ایتالیا در ایران استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از فاکتورهای مهم تاثیرگذار برای راه اندازی سد، مقوله اقلیم و بارندگی است. به این ترتیب که اگر بارندگی همانند سال گذشته انجام شود فصلِ ترسال آینده سامانه تکمیل شده و آماده بهره برداری است.

حسینی تعداد نفرات مشغول بکار در این پروژه را ۶۰۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: پیش بینی می‌شود در شرایطی که سد و سامانه انتقال زودتر به بهره برداری برسد بتوانیم از تصفیه خانه قدیمی میناب نیز استفاده کنیم.

بر اساس گفته های مجری طرح احداث سد میناب، هزینه سامانه انتقال آب رقم ۴۴ میلیارد تومان را به خود تخصیص داده است در حالی که اعتبار تصفیه خانه ۷۸ میلیارد تومان و میزان اعتبار مورد نیاز برای احداث سد نیز۱۰۰ میلیارد تومان است که یکی از بانکها تامین تمام و کمال آن را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه طبق زمان بندی و برنامه ریزی انجام شده خط انتقال و احداث سد تا شهریور سال آینده تکمیل می‌شود، گفت: تصفیه خانه مربوط به این سد نیز تا ۲ سال آینده به طور کامل نهایی می‌شود.

حسینی در توضیح این پروژه اظهار داشت: پروژه احداث سد سرنی شامل سامانه انتقال، تصفیه خانه و یک سد است که طول سامانه ۳۸ کیلومتر و جنس لوله آن جی آر پی به قطر یک متر و ضخامت ۱۳ میلیمتر است که قادر است یک متر مکعب آب شرب در ثانیه را انتقال داده و همچنین ۱۲ میلیون متر مکعب آب منطقه را در سال تامین کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر