کد خبر: 899281
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز
مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز میزان افزایش انتقال از بهمن ماه سال 95 تا پایان بهمن سال جاری را 22 درصد اعلام کرد و گفت: به طور متوسط در این مدت 42 میلیون متر معکب گاز در روز انتقال یافته است.

مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز میزان افزایش انتقال از بهمن ماه سال 95 تا پایان بهمن سال جاری را 22 درصد اعلام کرد و گفت: به طور متوسط در این مدت 42 میلیون متر معکب گاز در روز انتقال یافته است.

کرم گودرزی اظهار داشت: در پایان بهمن ماه سال 95 بالغ بر 11 و 6 دهم میلیارد مترمکعب انتقال گاز از منطقه 6صورت گرفته که این رقم تا پایان بهمن ماه سال جاری به 14 و یک دهم میلیارد متر معکب رسیده است.
وی از منطقه شش عملیات گاز به عنوان وسیع ترین منطقه عملیات گاز کشور یاد کرد و افزود: این میزان انتقال گاز با کمک 3 هزار و 400 کیلومتر خط لوله انجام شده است.
مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز، انتقال پاک، ایمن و بهره ور را از اولویت های مهم منطقه شش عملیات گاز برشمرد و بیان داشت: از ابتدای امسال بالغ بر 7 کیلومتر خط لوله معیوب تعویض شده است.
گودرزی، مصرف کننده های صنعتی را شامل 4 استان هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و بخشی از استان یزد اعلام کرد.
وی ادامه داد: در استان هرمزگان در بخش صنعتی اقدام های بسیار خوبی برای انتقال گاز به پالایشگاه میعانات گازی خلیج فارس به عنوان یکی از پالایشگاه های ملی کشور صورت گرفته است.
مدیرمنطقه 6 عملیات انتقال گاز گفت: کارخانه صبا فولاد، نیروگاه ایسین و شهرک صنعتی بندرعباس از بخش های مصرف کننده صنعتی در استان هرمزگان است.
گودرزی یادآور شد: نیروگاه توانیر و مجموعه صنایع غرب بندرعباس نیز از دی ماه سال 95 از نعمت گاز برخوردار هستند.
وی از نیروگاه سمنگان سیرجان به عنوان یکی از مصرف کننده های عمده گاز منطقه 6 دانست و ابراز کرد: نیروگاه شهید کاظمی گل گهر سیرجان در استان کرمان از مصرف کننده های مهم منطقه 6 عملیات انتقال گاز است.
به گفته گودرزی، برای تامین گاز صنایع جنوب و جنوب شرق کشور از خط 7 از عسلویه به ایرانشهر تامین می شود.
وی افزود: در راستای خودکفایی و اقتصاد مقاومتی در سال جاری دستگاه توربین گازی با اعتبار 150 میلیون تومان خریداری شد و همچنین سیستم آتش نشانی با توان داخلی طراحی شد.
مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز در خصوص توسعه مکران نیز بیان کرد: شرکت ملی گاز ایران همپای سایر دستگاه ها در این طرح مهم همکاری خواهد کرد اما باید زیرساخت های لازم برای انتقال انرژی به این منطقه فراهم شود و در این چشم انداز توسعه ای از خط 7 انتقال گاز استفاده خواهد شد.
 گودرزی مصرف کمتر از 15 درصد از این حجم انتقال گاز در حوزه مصارف خانگی و بیش از 85 درصد آن در بخش صنعت و پالایشگاه ها را علت تمایز منطقه شش عملیات انتقال گاز از سایر منطقه های عملیات انتقال گاز در کشور نام برد.
وی هم چنین برخورداری از 3 تاسیسات تقویت فشار گاز آب شیرین، تاسیسات تقویت فشار گاز تنگ نی، تاسیسات تقویت فشار گاز سیرجان را از مهم ترین ظرفیت های منطقه شش عملیات انتقال گاز عنوان کرد.
برداشت گاز کشور هم اکنون از پنج منبع پالایشگاه های هنگام، گورزین، پارسیان، پارس جنوبی و سرخون قشم صورت می گیرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر