کد خبر: 901472
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
همزمان با سراسر کشور:
برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال همزمان با سراسر کشور با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مدیر حوزه علمیه آیت الله اعتمادی در مرکز خدمات جامع سلامت مسلم بن عقیل(ع) آغاز شد.

معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت حوزه کاشان در این مراسم، آغاز این برنامه را از سال 1373 با همکاری نیروهای بسیج عنوان کرد و گفت: با تلاش کلیه همکاران شاغل در حوزه سلامت به مدت 17 سال است که این برنامه ادامه دارد و تاکنون هیچ گونه موردی از بیماری فلج اطفال در کشور مشاهده نشده است.
دکتر سید علیرضا مروجی افزود: این عملیات با حضور 110 تیم بهداشتی و مشارکت 250 نفر از پرسنل بهداشتی و رابطین سلامت به صورت خانه به خانه انجام می شود.
مدیر حوزه علمیه آیت الله اعتمادی در این مراسم، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همکاران شاغل در بخش بهداشت اظهار داشت: بنا بر آموزه های دینی هر گونه ایجاد ضرر و نقص جسمی جریمه شرعی دارد که این ضرر چه از طرف خود شخص باشد چه از طرف دیگری جریمه دارد و بایستی به سلامتی افراد دقت شود.
وی، با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، گفت: در این خصوص پیامبر اکرم (ص) برای پیشگیری از بیماری ها بسیار توصیه نموده اند که واکسیناسیون یکی از روش های پیشگیری از بیماری به خصوص در کودکان می باشد.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه نیز در این نشست، هدف از آغاز برنامه را حفظ وضعیت عاری بودن کشور از بیماری فلج اطفال برشمرد.
مهندس محمود نعمتیان افزود: از اول سال 2001 تاکنون هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در کشور چه در جمعیت ایرانی و چه در جمعیت اتباع خارجی مشاهده نشده است با اینکه در دو کشور پاکستان و افغانستان این بیماری هنوز به صورت بومی می‌باشد.
وی تصریح کرد: از 22 مورد بیماری فلج اطفال رخ داده در سال 2017 میلادی، 8 مورد آن در پاکستان و 14 مورد در افغانستان رخ داده است.
نعمتیان ادامه داد: این برنامه طی دو نوبت، که نوبت اول آن از 18 لغایت 20 فرودین 1397 و نوبت دوم آن از 22 لغایت 24 اردیبهشت ماه 1397 اجرا می شود و در هر نوبت پیش بینی می گردد میانگین 6700 خانوار اتباع خارجی بازدید و بیش از 5400 کودک زیر5 سال واکسینه می شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر