کد خبر: 904452
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
شهردار ایلام
کاهش ترافیک در شهر ایلام نیازمند طرح های جدید از جمله ایجاد تقاطع است، در این بین قرار است دو تقاطع در شهر ایلام از جمله تقاطع رسالت احداث شود.

طالب صادقیان شهردار ایلام اظهار داشت: در انتهای سال ۹۶ با کمک شورای شهر و دستگاه های مربوطه اقدامات بسیار خوبی در حوزه خدمات شهری، فضای سبز، توسعه زیرساخت ها، تجهیز المان ها و نیز ساماندهی ورودی و خروجی های شهر انجام شد، همچنین با توجه به اعتبارات پیش بینی شده در سال ۹۷ در حوزه عمرانی و نیز توسعه مبلمان شهری اقدامات خوبی انجام شود.

وی افزود: ناوگان شخصی که در داخل شهر در تردد هستند یکی از مواردی بود که ما را بر آن داشت تا در راستای کاهش بار ترافیکی و روان سازی ورود کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به این که سرانه ماشین در شهر ایلام ۵ به ۳ است یعنی به ازای هر ۵ نفر ۳ خودرو است که این خود جزو مواردی است که با استانداردهای مد نظر ما به عنوان یک تهدید محسوب می شود.

صادقیان افزود: در طول سال ۹۶ حدود ۱۶ هزار دستگاه خودرو وارد استان شده که ۵۰ درصد این خودرو ها وارد مرکز استان شده است.

شهردار ایلام اضافه کرد: از طرفی معابر و خیابان های شهر ایلام در طول سالیان به همان شکل باقی مانده است، این موارد از جمله دلایلی بود که ما را مجاب کرد که در راستای کاهش بار ترافیکی ورود کنیم  و مطالعاتی در این راستا صورت گرفت.

شهردار ایلام تصریح کرد: کاهش بار ترافیکی صرفا با ایجاد تقاطع غیر هم سطح صورت نمی گیرد بلکه اقدامات دیگری را نیز می طلبد از جمله اینکه باید تمرکززدایی در هسته مرکزی شهر انجام بگیرد.

وی عنوان کرد: جابجایی کسبه ها که خواست مردم بود به خارج از هسته مرکزی شهر انتقال داده شدند، در بحث تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی این است که همه ما و دیگر شهروندان جهت تردد به داخل شهر بتوانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

تقاطع رسالت و کشوری در ایلام ایجاد می شود

صادقیان بیان داشت: بحث فرهنگ سازی نیز یک طرف قضیه بود، این مسائل از جمله عواملی بودند که باعث ایجاد ترافیک در شهر شد که در حوزه سازه ای بایستی ورود می کردیم.

شهردار ایلام گفت: در حوزه سازه ای باید پیاده روها را در قسمت شهر در راستای استفاده از وسایل گسترش دهیم.

وی عنوان کرد: همچنین در بحث ایجاد تقاطع، چندین نقطه بررسی و به ترتیب اولویت در قسمت میانی شهر یعنی چهارراه رسالت و دیگری در میدان کشوری احداث می شود، لازم بود که این تقاطع ها ایجاد شود و تقاطعی که مطالعاتی بر روی آن انجام گرفته قطعا پیوست سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و مصوبه شورای ترافیک را در بردارد.

صادقیان تصریح کرد: در طرح تقاطع رسالت که کار اجرایی آن آغاز شده اعتباری در حدود هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده، مدت زمان برای انجام و اجرای این طرح  حدود یک سال است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر