کد خبر: 910231
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال بامداد فردا آغاز می شود و طبق برنامه تیم ملی والیبال کشورمان به مصاف آرژانتین می رود. تیمی که هدایت آن را خوزه ولاسکو سرمربی سابق تیم ملی بر عهده دارد.

هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال بامداد فردا آغاز می شود و طبق برنامه تیم ملی والیبال کشورمان به مصاف آرژانتین می رود. تیمی که هدایت آن را خوزه ولاسکو سرمربی سابق تیم ملی بر عهده دارد.

طبق برنامه مسابقات ، تیم ملی کشورمان در این هفته سه دیدار حساس و دیدنی با آرژانتین، ایتالیا و کانادا برگزار خواهد کرد . در هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال تیم ملی کشورمان با دو باخت و یک برد برابر استرالیا ضعیف ظاهر شد و حالا باید دید شاگردان کولاکوویچ در هفته دوم می تواند نتایج ضعیف هفته نخست را جبران کند؟

در آن سو تیم ملی آرژانتین هم در هفته اول با سه باخت یکی از ضعیف ترین ها لقب گرفت و باید دید با توجه به این که از میزبانی این هفته لیگ بهره می برد می تواند نتایج ضعیف دوره اول را جبران کند.

آرژانتین در هفته اول ابتدا مقابل تیم آمریکا ۳ بر ۲ شکست خورد ، در بازی دوم برابر در کمال ناباوری برابر چین تن به شکست داد و در آخرین بازی هفته اول باز هم برابر تیم نچندان مطرح بلغارستان نتیجه را واگذار کرد تا تنها با یک امتیاز در انتهای جدول قرار بگیرد.

تیم ملی کشورمان هم در هفته اول مسابقات ابتدا برابر میزبان و مدافع عنوان قهرمانی پا به میدان گذاشت که ۳ بر یک شکست خورد. در بازی دوم برابر استرالیا قرار گرفت و توانست ۳ بر صفر به پیروزی برسد و در دیدار آخر برابر ژاپن در کمال تعجب بازی را ۳ بر یک واگذار کرد تا با همان دو امتیاز به هفته دوم برود. در حال حاضر ایران در جایگاه دهم این لیگ قرارا دارد.

شاگردان کولاکوویچ در دومین دیدار خود از ساعت ۱:۴۰ بامداد (یکشنبه) به مصاف یکی دیگر از قدرت های والیبال می روند.لاجوردپوشان که امسال هم از ستاره بی چون و چرای خود زایتسف بهره می برد در حال حاضر با کسب ۸ امتیاز از سه بازی در رده سوم جدول قرار دارد.

قطعا سخت ترین بازی تیم ملی کشورمان در این هفته با ایتالیاست .تیمی که با ۸ مدال طلا، ۳ نقره و ۴ برنز بعد از تیم برزیل پرافتخارین تیم والیبال در رقابتهای لیگ جهانی به حساب می آید.

تیم ملی والیبال کانادا سومین حریف ما در هفته دوم لیگ ملت ها است. آنها هم مثل ایران فقط یک برد در هفته اول کسب کرده اند و بعد از ایران در جایگاه یازدهم قرار دارند. این بازی از ساعت ۲۳:۴۰ به وقت تهران برگزار می شود.

نخستین حضور تیم ملی کشورمان در این رقابتها برمی گردد به سال ۲۰۱۳ ، زمانی هدایت تیم ملی کشورمان را ولاسکو سرمربی فعلی آرژانتین بر عهده داشت. در آن دوره والیبالیستهای کشورمان با بازی های خوب و نتایج ارزشمندی که کسب کردند توانستند عنوان نهمی مسابقات را از آن خود کند و نام ایران را در دنیا بر سر زبان ها بیاندازند.

سال ۲۰۱۴ بی شک بهترین نتیجه برای والیبال کشورمان در رقابتهای جهانی کسب شد. کسب عنوان چهارمی دنیا با هدایت کواچ باعث شد تا ایران هم تبدیل به یکی از قدرت های والیبال جهان شود. تیمی که به یکباره جهش خوبی در این رشته داشت و حالا نه تنها در آسیا بلکه در دنیا آن را بعنوان یکی از تیم های قدرتمند می شناختند.هر چند عنوان چهارمی تا الان دیگر برای ما تکرار نشد اما سالهای ۱۶-۲۰۱۵ بازهم با مربیگری کواچ ما توانستیم عنوان هشتمی را کسب کنیم و در جمع هشت تیم برتر دنیا قرار بگیریم.

۲۰۱۷سال خوبی برای والیبال ما نبود چرا که والیبال ما دیگر نتوانست عنوان های قبلب را کسب کند و این بار با هدایت کولاکوویچ سیر نزولی را در پیش گرفت و نتوانست عنوانی بهتر از یازدهمی کسب کند.حالا باید دید در این دوره می توانیم به سال های قبل برگردیم و در جمع هشت تیم دنیا قرار بگیریم ؟

ایگورکولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران پیش از دیدار با تیم ملی آرژانتین گفت: هفته اول علی رغم این که نتیجه خوبی کسب نکردیم اما از شاگردانم راضی هستم. در هفته دوم مقابل تیم های بزرگی به میدان خواهیم رفت و مطمئن هستم که از آنها درس های زیادی را یاد خواهیم گرفت. قطعا با بازی های که پیش رو داریم شاهد تورنمنت خوبی خواهیم بود. سعید معروف کاپیتان تیم ملی کشورمان هم درباره بازی های هفته دوم بخصوص بازی با آرژانتین گفت: تیم ملی کشورمان بازی های زیادی با آرژانتین انجام داده اما این بار برای نخستین بار است که تیم ملی ایران به آرژانتین سفر می کند. ما در هفته اول دو شکست داشتیم و اکنون برای جبران اینجا حضور داریم ، امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشیم.

 

 

وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار