کد خبر: 914231
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
اداره کل شیلات گلستان
مدیر کل دفتر میگو شیلات ایران در گلستان از بهره مندی پرورش دهندگان میگو از تسهیلات روستایی در جهت رونق راندمان تولید خبر داد

مدیر کل دفتر میگو سازمان شیلات ایران گفت: پرورش دهندگان می توانند با استفاده از تسهیلات کم بهره توسعه روستایی در جهت رونق و افزایش راندمان تولید خود گام بردارند.

مدیر کل دفتر میگو سازمان شیلات ایران گفت: پرورش دهندگان می توانند با استفاده از تسهیلات کم بهره توسعه روستایی در جهت رونق و افزایش راندمان تولید خود گام بردارند.

وحید  معدنی در جلسه کارگروه میگو استان با اشاره به پرداخت تسهیلات ویژه به پرورش دهندگان خاطر نشان کرد: تسهیلات سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی در دو بخش مناطق کم برخوردار با سود 7 درصد و مناطق برخوردار با سود 11 درصد به متقاضیان پرداخت می شود.

وی در خصوص تسهیلات کم بهره توسعه روستایی به پرورش دهندگان میگو استان نیز بیان داشت: سازمان شیلات ایران در دو مورد تسهیلات روستایی در قالب تسهیلات توسعه روستایی و تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی آمادگی همکاری با متقاضیان را دارد که پرورش دهندگان می توانند با ثبت نام در سامانه کارا از این تسهیلات بهره مند شوند.

معدنی گفت: در حال حاضر سازمان شیلات ایران و سازمان دامپزشکی کشور تعامل خوبی با هم برقرار کرده اند و همه در تلاش هستیم تولید کننده با کمترین مشکل در مسیر تولید خود روبرو شود.

رئیس دفتر میگو سازمان شیلات ایران با تاکید بر اینکه فعالیت های آبزی پروری کشور از نظر علمی باید با دانش دنیا برابری کند تصریح کرد: به عنوان یک سیاست در سازمان شیلات می کوشیم فعالیت ها هر چه بیشتر به سمت علمی شدن پیش بروند و در این زمینه از طرح های علمی تمامی صاحب نظران و متخصصان امر در مورد ایجاد و پیاده سازی روش های نوین در مرحله تکثیر و پرورش میگو 100 درصد استقبال و حمایت خواهیم کرد.

همچنین در این جلسه مدیر کل شیلات استان با اشاره به ایجاد زیرساخت ها در مجتمع پرورش میگو گمیشان اظهار کرد: در سال 96 اعتبارات مناسبی جهت تکمیل کانال های آبرسان، زهکش و ابنیه مجتمع پرورش میگو گمیشان  تخصیص داده شد که با توجه به در اولویت بودن این پروژه ها، تکمیل زیرساخت ها در حال انجام است. همچنین در سال جاری تامین برق فاز اول این مجتمع به طور کامل انجام خواهد شد.

سید جواد قدس علوی با اشاره به اهمیت مجتمع پرورش میگو گمیشان در استان گفت: با توجه به اهمیت مجتمع پرورش میگو گمیشان در اقتصاد منطقه، قطعا اگر اعتباری برای استان در نظر گرفته شود مقدار قابل توجهی از آن به این مجتمع اختصاص داده خواهد شد. چرا که نگاه مسئولین استانی و به خصوص شخص استاندار ارتقا این مجتمع است.

مدیر کل شیلات استان در پایان طرح ایجاد موج شکن در داخل دریا را یکی از اولویت ها این اداره کل دانست و عنوان کرد: در مورد ایجاد سیل شکن و موج شکن در دریا مطالعاتی انجام گرفته است که پس از تامین اعتبار این طرح اجرایی می شود که با ایجاد این طرح از ورود رسوباتی که ممکن است از دریا وارد مجتمع شود گرفته خواهد شد.

گفتنی است کارگروه تولید میگو استان با حضور معدنی، رئیس دفتر میگو سازمان شیلات ایران، مدیر کل و کارشناسان آبزی پروری و فنی شیلات استان و جمعی از پرورش دهندگان میگو مجتمع پرورش میگو گمیشان برگزار شد که در این کارگروه پرورش دهندگان بی واسطه مسائل و مشکلات خود را با رئیس دفتر میگو سازمان شیلات ایران مطرح کردند.

لازم به ذکرک است طبق پیش بینی های به عمل آمده سال جاری در بیش از 800 هکتار از مزارع پرورش میگو گمیشان ذخیره سازی انجام خواهد شد که طبق برنامه ریزی های انجام شده، با این میزان، تولیدی بیش از 2500 تن میگو را در استان شاهد خواهیم بود.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر