کد خبر: 916171
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
انتقاد سرمربی تیم ملی وزنه برداری از فدراسیون جهانی وزنه برداری
طبق پیش بینی بالاخره فدراسیون جهانی وزنه برداری ، وزن های جدید سال ۲۰۱۹را اعلام کرد که ۱۰ وزن برداران باید در وزن های ۵۵-۶۱-۶۷-۷۳-۸۱-۸۹-۱۰۲ – و +۱۰۹ کیلوگرم با هم به رقابت بپردازند البته برای مسابقات المپیک وزن های ۵۵-۸۹ و ۱۰۲ کیلوگرم حذف می شوند.

پتانسیل کسب طلا در المپیک ۲۰۲۰ با وجود تغییر در اوزانسروبس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : طبق پیش بینی بالاخره فدراسیون جهانی وزنه برداری ، وزن های جدید سال ۲۰۱۹را اعلام کرد که ۱۰ وزن برداران باید در وزن های ۵۵-۶۱-۶۷-۷۳-۸۱-۸۹-۱۰۲ – و +۱۰۹ کیلوگرم با هم به رقابت بپردازند البته برای مسابقات المپیک وزن های ۵۵-۸۹ و ۱۰۲ کیلوگرم حذف می شوند.

آنچه برای ما مهم است این که خوشبختانه در اوزان جدید هم ایران پتانسیل بالایی برای کسب مدال هم در مسابقات جهانی و هم در مسابقات المپیک دارد. ناگفته نماند طبق اعلام فدراسیون وزنه برداری ایران فقط در دو وزن می تواند در المپیک ۲۰۲۰ توکیو روی تخته برود که این کار را برای ما مشکل می کند.

در تیم ملی کشورمان پیش از این کیانوش رستمی ، سهراب مرادی ، علی حسین و بهداد سلیمی هر کدام شانس مدال المپیک را دارند اما با اختصاص دو سهمیه برای توکیو قطعا رقابتی جذاب برای پوشیدن لباس تیم ملی در بین مدعیان خواهیم بود.

در وزن ۹۶ کیلو گرم در حال حاضر سهراب مرادی یکی از امیدهای کسب مدال طلای المپیک است.رکورد شکنی چند روز پیش او در اردوی تیم ملی نشان از آمادگی بالای او در این وزن است. ضمن این که حضور کیانوش رستمی که با تازگی تغییر وزن داده هم می تواند رقابتی جذاب را در این وزن بوجود آورد. دو قهرمان المپیک که هر دو رکورد دار جهان هستند و با توجه به قانون جدید وزنه برداری درالمپیک یکی از آنها مسافر المپیک خواهند شد.

در دیگر اوزان هم وزنه بردارانی چون براری، محمدپور،علی هاشمی و سلیمانی که پیش از این در وزن ۱۰۵ وزنه می زدند باید به ۱۰۹ کیلو تغییر وزن دهند اما به نظر نمی رسد با توجه به دو سهمیه ای که برای ایران در المپیک در نظر گرفته اند شانس زیادی برای حضور در توکیو را داشته باشند . در +۱۰۹ کیلوگرم هم که دو مدعی بزرگ برای حضور در المپیک حضور دارند . قطعاعلی حسینی و بهداد باید رقابتی جذاب را به نمایش بگذارند تا در نهایت یکی از آنها در المپیک روی تخته بروند.

***

محمد حسین برخواه درباره‌ اعلام اوزان جدید وزنه برداری گفت : پیش از این شایعات زیادی در این باره مطرح می شد. به نظرم این تغییر در وزن ۹۶ برای ما بسیار ایده آل است.ما در این وزن دو المپیکی را داریم که شانس کسب مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ را برای کشورمان داشته باشیم.همان طور که می دانید در این وزن با توجه به تغییر وزن کیانوش رستمی جدالی سخت با سهراب مرادی خواهد داشت . رقابتی که پیچیده است و معتقدم سهراب مرادی در این وزن موفق تر خواهد بود.

سرمربی تیم ملی با انتقاد به وزن های اعلام شده گفت: هر چند در وزن ۹۶ برای ما همه چیز برای تیم ما خوب است اما آن نظم و انظباطی که باید در اوزان باشد دیده نمی شود . برخی اوزان ۸ کیلوگرم فاصله دارد و این اصلا برای یک وزنه بردار خوب نیست.

***

صحبت های سرمربی تیم ملی وزنه برداری در حالی مطرح می شود که علی رغم اعلام ترکیب تیم ملی و حضور دوباره کیانوش در تیم ملی برای بازی های آسیایی بازهم کیانوش رستمی در اردو حاضر نشد تا همچنان ورزشکارسالاری در فدراسیون علی مرادی پابرجا بماند. معلوم نیست با حمایت های همه جانبه ای که علی مرادی به عنوان رئیس فدراسیون از کیانوش دارد چه کسی برایالمپیک ۲۰۲۰ مسافر توکیو می شود. تیم ملی وزنه برداری کشورمان چند روزی است در اردوی ساری به سر می برد و خود را برای رقابتهای آسیایی جاکارتا آماده می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار