کد خبر: 916705
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز:
مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان البرز اعلام کرد: اگر مردم در مصرف آب صرفه جویی نکنند با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

غلامرضا رضایی فر گفت: این روزها دمای هوای استان البرز از مرز 40 درجه عبور کرده که قطعی جریان برق در برخی مناطق استان را در پی داشته است.

وی بیان داشت: قطع برق نیز سبب خاموشی تأسیسات و برق چاه ها ، ایستگاه های پمپاژ و... شده که دراین شرایط باید در مصرف برق و آب صرفه جویی کنیم.

رضایی فر گفت: به منظور برخورداری همگان از نعمت آب در تمام ساعت های شبانه روز، رعایت مصرف درست آب ضروری است .

وی یادآور شد که ظرفیت تولید و ذخیره سازی آب شرب شهروندان متناسب با نیازهای آبی پیش بینی شده ؛ اما در صورت کاهش مدت قطعی برق و نیز همراهی و همکاری مردم شاهد اختلال جدی در جریان توزیع آب به مدت طولانی نخواهیم بود.

آبفای شهری البرز حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش دارد.

با این حال مناطقی مانند کمالشهرکرج ، شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و فردیس استان البرز این روزها با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند که این قطعی و کمبود آب نیز نمونه هایی از مشکلات کم آبی کشور محسوب می شود.

در این وضعیت مناطقی هم وجود دارد که به رغم نداشتن مشکل قطعی آب ، ساکنان آنها توجه چندانی به بحران کم آبی کشورنداشته و همچنان ازپرمصرف ها به شمار می آیند لیکن قطعی برق شاید تلنگری برای پایان دادن مصرف بی رویه باشد.

یادمان نرود که دود مصرف بی رویه برق و آب به چشم هموطنان محروم خواهد رفت و اگر الگوی های مصرف را رعایت نکنیم خود نیز مبتلا به این مشکلات خواهیم شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار