کد خبر: 916839
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
رئیس پلیس راهور استان مرکزی :
سرهنگ ابوالفضل  امیدی رئیس پلیس راهور استان مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگار جوان در اراک اظهار داشت :بحث زوج و فرد کردن تردد ماشین ها در اراک چند سالی است که مطرح شده است اما با توجه به عقب ماندگی زیر ساختی شهر اراک نسبت به کلانشهرهای دیگر، این طرح در اراک قابل اجرا نیست.

سرهنگ ابوالفضل  امیدی رئیس پلیس راهور استان مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگار جوان در اراک اظهار داشت :بحث زوج و فرد کردن تردد ماشین ها در اراک چند سالی است که مطرح شده است اما با توجه به عقب ماندگی زیر ساختی شهر اراک نسبت به کلانشهرهای دیگر، این طرح در اراک قابل اجرا نیست.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی گفت: هر ساله حدود ۱۲ هزار خودرو جدید وارد اراک می شود که با توجه به زیر ساخت های شهری اراک ، این تعداد خودرو بار ترافیکی این شهر را بدتر می کند.

اظهار کرد: در سه ماهه ابتدای سال جاری در استان مرکزی ۲۵ نفر را بر اثر تصادفات از دست داده ایم که ۸۰ درصد این تعداد را راکبین موتورسیکلت و عابرین پیاده تشکیل می دهند. همچنین هشت درصد کاهش مجروحین را در سطح استان شاهد بوده ایم.

وی در خصوص برخورد با راکبین موتورسیکلت نیز اظهار کرد: در بحث برخورد با موتورسیکلت ها ۱۵۰۷ دستگاه را اعمال قانون و توقیف کردیم. این اعمال قانون ها به علت نداشتن کلاه ایمنی و حرکات نمایشی بوده است. اگر راکبین موتورسیکلت بدون کلاه ایمنی تردد کنند قطعا اعمال قانون می شوند.

امیدی در ادامه به ارائه آمار عملکرد پلیس راهور پرداخت و گفت: خودروهایی که به علت ایجاد مزاحمت اعمال قانون شدند ۴۰ درصد افزایش داشته اند. ۵۲ جلد گواهینامه را که بیش از ۳۰ نمره منفی داشته اند نیز در این سه ماهه ابتدایی سال ضبط کرده ایم که صاحبان این گواهینامه‌ها سه ماه اجازه رانندگی نخواهند داشت.

 

وی به نقاط حادثه خیز استان نیز اشاره ای کرد و گفت: ۴۸ نقطه حادثه خیز را در استان شناسایی کرده ایم که در شورای ترافیک استان هم این نقاط را مطرح و اعلام کرده ایم. از مجموع این نقاط حادثه خیز، ۲۵ نقطه آن در شهر اراک شناسایی شده است. همچنین در این بازه زمانی ۷ دستگاه از خودروهایی که بیش از حد دودزا بودند را اعمال قانون کرده و پلاک اعزام به تعمیرگاه را روی آنها نصب کردیم.

  امیدی گریزی به فرهنگ سازی آموزش ترافیک نیز زد و گفت: در جهت آموزش فرهنگ ترافیک، علیرغم این که سازمان های دیگری متولی آن هستند، ما آموزش نونهالان و مهد کودک ها را نیز در برنامه داشتیم . همچنین ۵۲۰ نفر از کسانی در این سه ماهه تصادف کرده اند را به مدت ۱۲ ساعت آموزش داده ایم که این آموزش ها منجر به بهبود رتبه استان از لحاظ بهبود رانندگی شده است. در حال حاضر استان مرکزی رتبه هفت این جدول را در اختیار دارد.

وی در ادامه گفت: ۶ دوربین سرعت سنج و نظارتی را برای کمربندی های اراک در نظر گرفته ایم که به زودی در محل های حادثه خیز نصب می شوند.امیدی افزود: بیشترین برخورد قانونی در تخلفات حادثه ساز داشته ایم. همچنین بیشترین تعداد تصادفات در شهر اراک از ساعت ۱۲ الی ۱۴ و ۱۸ الی ۲۰ رخ می دهد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر