کد خبر: 919219
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
در چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سال ۹۶ تنها ۴۰ میلیارد تومان در بخش پروژه بن ـ بروجن برگشت خورد.
حمیرا رحیمی

اقبال عباسی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: اگر چه اعتبارات استانی در کل کشور کاهش حدود 24 درصدی داشت اما این میزان در استان ما رشدی معادل 26 درصد داشته است.

وی به تصویب 354 میلیارد تومان اعتبارات ابلاغی به استان اشاره کرد و افزود: این میزان عدد قابل توجهی نیست اما همین مقدار فرصت‌های زیادی برای مدیران ایجاد می‌کند که لازم است پیگیری شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مأموریت مدیران استانی برای پیگیری اعتبارات عمومی از امروز آغاز می‌شود چرا که تنها 30 درصد اعتبارات توسط استان‌ها توزیع می‌شود و بقیه بودجه‌ها ملی هستند از همین رو مدیران استانی باید برای جذب آنها پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

عباسی تصریح کرد: سهم منابع طبیعی از مجموع 200 میلیارد تومان اعتبارات صندوق توسعه ملی که به اذن رهبر معظم انقلاب مجوز برداشت آن صادر شده 17 میلیارد تومان است که به استان اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: اگر این میزان اعتبار به صورت کامل توسط استان جذب شود افزایش آن تا 30 میلیارد تومان هم وجود دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هیچ پولی از اعتبارات سال 96 استان برگشت داده نشده است، ادامه داد: البته تنها 24 میلیارد تومان باقی مانده که 2 ماه برای جذب آن فرصت باقی است.

عباسی با بیان اینکه امسال در توزیع بودجه استانی نخستین اولویت خدمات عمومی و اولویت بعدی منابع آب است،خاطرنشان کرد: از اعتبارات سال 95 رقم 40 میلیارد تومان در بخش بن ـ بروجن برگشت خورد که آن هم به دلیل اختلافات بین دو استان همجوار بود.

وی خواستار تلاش مدیران در کنار برنامه‌های مشخص اعتبارات دولتی برای جذب اعتبارات بخش خصوصی شد و بیان کرد: امسال 90 میلیارد تومان موافقت‌نامه اضافی در بخش راه و توسعه شبکه فاضلاب به بودجه ابلاغی چهارمحال و بختیاری اضافه شده است. باید اولویت‌ها و پتانسیل‌های هر شهرستان به صورت دقیق بررسی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر