کد خبر: 921299
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
با هدف پیشگیری از طلاق برگزار می شود:
به مناسبت فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، نخستین جشنواره "پیوند ماندگار"با محوریت ارتقاء مهارت های زندگی به میزبانی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان ویژه مزدوجین برگزار می شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با بیان اینکه این برنامه یکی از سری برنامه های معاونت فرهنگی اجتماعی این سازمان است، در تشریح این جشنواره گفت: با هدف تقویت و تحکیم بنیان خانواده و همچنین کاهش معضل طلاق در جامعه، فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با مشارکت اعضاء کمیته پیشگیری از طلاق شهرستان و سایر دستگاه، نهادها و حمایت بخش خصوصی اقدام به برگزاری نخستین جشنواره "پیوند ماندگار"از تاریخ 20 لغایت 26 مرداد ماه در این شهر نموده است.
مرتضی والی زاده، آموزش مهارت های زندگی برگرفته از آموزه های دینی ، توانمند سازی زوجین در برابر مشکلات، آموزه های اخلاقی ازدواج در زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، آداب همسرداری را از نکات مهم و مورد هدف در برگزاری این جشنواره ذکر کرد.
وی با تاکید به اینکه استحکام خانواده ها با استفاده از دانش و آموزش مهارت های زندگی بیشتر شده و در کاهش آمار طلاق و ناهنجاری های اجتماعی موثر است، گفت: این جشنواره فرصت مغتنمی است تا زوج های جوان بتوانند با شرکت در برنامه های آن که عموما در قالب کارگاه تخصصی، همایش و نشست آموزشی همراه با اردوی آموزشی برگزار می شود ضمن آموزش مهارت های زندگی،در راستای پیام این جشنواره "زندگی: عشق، صمیمیت و تعهد" گام بردارند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با اشاره به نقش فقدان مهارت های اجتماعی در بروز طلاق و عدم برخورداری زوجین از مهارت های اجتماعی و زندگی خاطر نشان کرد: همزمان با برگزاری نخستین جشنواره "پیوند ماندگار" 12 همایش و کارگاه از شنبه 20تا 26 مرداد ماه ساعت 10صبح در مساجد و سراهای محله و همچنین ساعت 6عصر در فرهنگ سرای مهر این سازمان برگزار می شود.
والی زاده با اشاره به اینکه در این جشنواره موضوعاتی که زوجین هم اکنون درگیر آن هستند مطرح می شود، بررسی تفاوت های فیزیولوژی و روانی،کنترل خشم در روابط زوجین، سبک زندگی ایرانی اسلامی، تاثیر فضای مجازی بر زندگی زناشویی،آموزش های زناشویی و همایش مرزبندی و احترام بین زوجین را از سرفصل های مورد بحث در همایش های جشنواره عنوان کرد.
وی با تاکید براینکه سراهای محله مکانی مناسب برای برگزاری کارگاه های مهارت های زندگی و برنامه های آموزشی متنوع در سطح محلات شهر می باشد افزود: حسینیه موسی بن جعفر(ع) در منطقه راوند، مسجد جامع شهرک خاتم الانبیاء، سرای محله شهید محتشمی در خیابان کارگر، مسجد امام حسن مجتبی(ع) در منطقه لتحر، سرای محله سردار معمار در خیابان ملاحبیب اله شریف، مسجد امام زمان(عج) در منطقه حسن آباد و سرای محله شهدای خزاق به عنوان مساجد وسراهای محله ای است که در این جشنواره کارگاه های مذکوردر آن تشکیل می شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با بیان اینکه در نخستین جشنواره "پیوند ماندگار" کارشناسان و مشاوران توانمندی به منظور ارائه مفاهیم آموزشی حضور دارند، گفت: تمام تلاش ما بر آن است تا با پدید آوری فضایی کاملا آموزشی، گام های علمی جدی در این جشنواره پیرامون توجه به کانون خانواده به عنوان یکی از ارکان اساسی جامعه برداریم.
والی زاده از دیگر اقدامات این جشنواره که در راستای پرداختن به موضوع خانواده و مهارت های زندگی در هیئات و جلسات مذهبی و به نوعی آغاز برنامه های این جشنواره محسوب می شود را همایشی با حضور روسای هئیات مذهبی، خطابا، روحانیون و ائمه جماعات، مادحین و همچنین مربیان مشاوره و پژوهشی آموزش و پرورش برشمرد که به منظور منسجم شدن فعالیت های انجام یافته در این جشنواره با سخنرانی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان، رئیس مرکز حوزه علمیه و همچنین قاضی دادگاه خانواده کاشان برگزارمی شود.
شایان ذکر است،اختتامیه نخستین جشنواره "پیوند ماندگار" با اجرای برنامه های شاد و متنوع آموزشی صبح جمعه 26 مردادماه در باغ پرندگان قمصر کاشان برگزار می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر