کد خبر: 922349
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز:
رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز گفت: جهت‌گیری‌های نادرست و تأثیر گرفته از جریان‌های مختلف در صاحبان وسایل ارتباط‌جمعی، نه‌تنها به بهبود وضعیت جامعه کمک نخواهند کرد بلکه به مطالبه گری رسانه‌ای لازم در جامعه نیز، صدمه خواهد زد.

ابراهیم نوروزی فر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج گفت: حضرت زینب (س) نمونه یک خبرنگار راستین و متعهد بودند که وقایع عاشورا را به دیگر افراد انتقال دادند و موجب زنده ماندن حق و حقیقت شدند.

وی افزود: اگر هدایتگری و پیام‌آوری این بانوی بزرگ از آل رسول‌الله(ص) نبود، عمق مسائل عاشورا مجهول می‌ماند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز در ادامه با اشاره به سوره (قلم) در قرآن کریم اظهار کرد: خداوند نیز درآیات روشنگر کتاب خود به اهمیت قلم و نگارش اشاره می‌نماید و این مسئله نشان از اهمیت بالای رسالت نگارش دارد .

نوروزی فر اجتماع امروز را تحت سیطره رسانه‌ها دانست و گفت: اطلاع‌رسانی و طلب اطلاعات جزء جدایی‌ناپذیر فرهنگ و جامعه امروز است و ازاین‌رو اهمیت قشر خبرنگار و نوع فعالیت آن‌ها باید به شکل ویژه موردتوجه و بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در دنیای امروز نسل جوان از طریق رسانه‌ها نسبت به مسائل کشور خود و سایر کشورهای دنیا باخبر می‌شود، بنابراین این رسانه‌ها هستند که هرکدام در سرزمین خود وظیفه آشنایی نسل‌های مختلف را با آراب و رسوم، قوانین، اخلاقیات و ارزش‌ها رادارند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز بابیان اینکه هرچقدر کنکاش کنیم نقش رسانه و اصحاب آن را مهم‌تر درمی‌یابیم  گفت: در جامعه اسلامی و غنی از فرهنگ انقلابی ما، افرادی که تحت تأثیر ماهواره هستند ازلحاظ اعتقادی و مذهبی دارای سطح ضعیف‌تری می‌باشند و این مسئله خود گواه مؤثر بودن تبلیغات و ارائه خوراک رسانه‌ای است که می‌تواند حتی تعیین‌کننده سبک و نوع تفکر افراد باشد.

نوروزی رسانه خوب را رسانه‌ای دانست که بتواند اعتماد مردم را جلب کند و یادآور شد: جهت‌گیری‌های نادرست و  تأثیر گرفته از جریان‌های مختلف در صاحبان وسایل ارتباط‌جمعی، نه‌تنها به بهبود وضعیت جامعه کمک نخواهند کرد بلکه به مطالبه گری رسانه‌ای لازم در جامعه نیز، صدمه خواهد زد.

وی گفت: امروز شبکه‌های مجازی نیز همپای رسانه‌ها به پخش اخبار و اطلاعات مشغول هستند و میزان تأثیرگذاری این فضاها بر روی تک‌تک افراد جامعه کمتر از خود رسانه‌های دیداری و شنیداری نیست که این مسئله دو موضوع را دارای اهمیت می‌کند که باید به آن توجه کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز اضافه کرد: یکی از این موضوعات به ما گوشزد می‌کند که باید با آگاهی کامل این شبکه‌ها را در کنار خود داشته باشیم و استفاده صحیح از آن‌ها بنماییم و دیگر اینکه آن را به‌صورت ابزاری در عرصه رسانه برای مقابله با هجمه‌های دشمن، مورد قرار دهیم.

نوروزی فر خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم از امکاناتی که در کشور ما وجود دارد، علیه جامعه اسلامی ما استفاده شود و این مسئله فرهنگ‌سازی خود را نیاز دارد.

وی در پایان افزود: رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در بهبود وضعیت امروز جامعه داشته باشند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار