کد خبر: 922647
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر:
رئیس شورای شهر اسلامشهر در واکنش به سخنان اخیر شهردار صالحیه درباره احداث کمربندی این شهر ، گفت : به جای کارهای پوپولیستی و تبلیغات محور، به دنبال کارهایی عمیق و ماندگار باشیم و از سپر کردن مردم در برابر کارهای غیراصولی خودمان پرهیز کنیم.
محمدرضا عباسی

علیرضا مهرپویان طارانی رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر درگفتگویی با خبرنگاران ، نسبت به سخنان اخیرشهردارصالحیه  درباره اتصال  راه ارتباطی بین شهر صالحیه شهرستان بهارستان با شهر واوان شهرستان اسلامشهر واکنش نشان داد.

مهرپویان طارانی با اشاره به اینکه هیچکس مخالف توسعه راه های ارتباطی بین شهرها نیست، بیان کرد:ایجاد وحدت بین مردم شهرهای مختلف از وظایف همه مسئولین و دست اندرکاران مدیریت شهرها است ، اما برخی اختلاف نظرها وعدم رعایت موارد قانونی موجب خدشه دارشدن اعتماد مردم به مسئولین و ظهور برخی اختلافات  می شود.

وی در واکنش به اظهارات علیرضا قربانی شهردار صالحیه ، سخنان او را تند مزاجانه دانست و گفت:متاسفانه اقدامات و رفتارها ایشان و فیلم های منتشر شده از ایشان ، نشان می دهد که  شهردار صالحیه آدم کم حوصله ای بوده وعلاقه دارد با شلوغ کاری مسایل را حل کند ،اما من چون معلم هستم و دارای حوصله ، اینگونه رفتارهای غیر اخلاقی و غیر قانونی را نمی پسندم.

رئیس شورای شهر اسلامشهر درپاسخ به سخن شهردار صالحیه درباره بی اطلاعی رئیس شورا از موضوع پروژه، تاکید کرد: پاسخ این موضوع را باید شهردار صالحیه بدهد وبگوید چرا وقتی         می خواهد به حریم یک شهر و شهرستان دیگر به قول خودشان مسیر مهمی را احداث نمایند ، چرا حتی نقشه های یک طرح مهم را ارائه نمی دهد و اصرار دارد با پنهان کاری کار را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه  هرچند انتهای این مسیر دقیقا به درون خانه های مردم واوان منتهی می شود ،تصریح کرد:منطقی بود که برای چنین کاری  مهمی حداقل یک جلسه کاری با مسئولین شهرداری اسلامشهر برگزار می گردید،به نظر می رسد ، وقتی همه چیز قرار است مثل ساخت و سازهای شبانه پیش برود، دیگر هیچ اطلاعی در دست هیچ کسی نخواهد بود.

منتخب  مردم اسلامشهر در پارلمان شهری، تاکید کرد:با توجه  به ضرورت های توسعه راه ها و شریان های شهری و بین شهری، نیازی به توضیح اضافی نیست که ساخت کمربندی صالحیه فقط برای مردم این شهر مفید و مهم بوده  و مردم اسلامشهر به ویژه اهالی شهرک واوان اصلا" نیازی به این مسیر نداشته اند و اساسا" از این اتفاق خوشحال نیستند.

وی افزود: مساله ای که شهروندان اسلامشهری را آزار می دهد، تخلیه بار ترافیکی صالحیه به عنوان یک شهر متراکم و شلوغ به یک محله دراسلامشهر است ، درحالی که این  اقدام ، با هیچ اصول فنی سنخیت ندارد.

 نماینده مردم اسلامشهر،تاکید کرد:اگرمسئولین شهر صالحیه با مسئولان اسلامشهرهمفکری می کردند ، نه تنها ما نیز استقبال می کردیم ،بلکه راهی را پیشنهاد می دادیم که هم برای مردم صالحیه بهتر و مفید تر باشد وهم برای اهالی واوان ایجاد مشکل و زحمت نکند.

وی با اشاره به مساله ای که درباره تبادل فرهنگی بین صالحیه و واوان مطرح می کنند، دقیقا در تضاد با این موضوع است، گفت : وقتی شما بدون هماهنگی و به شکل و شباهت بساز بفروش ها، شبانه می خواهید جاده بسازید قبل از آن که مردم فرهنگ خود را منتقل کنند، مسئولان فرهنگی، عدم احترام به حریم سایرشهرها را منتقل می نمایند و این نه در تراز مدیران جمهوری اسلامی است و نه، اصلا مردم محترم صالحیه با آن پیشینه فرهنگی اهل چنین موضوعاتی هستند.

رئیس شورای اسلامی  شهراسلامشهر با بیان سابقه اجرای این پروژه عمرانی ،تاکید کرد: از مهر ماه 1395 پیگیری های قانونی برای تعیین تکلیف این جاده آغاز شده و جلسات متعددی نیز در سطح استان برگزار شده است.

وی افزود:  شهرداری صالحیه با طرح تفصیلی که در دست دارد ،می خواهد همه شهرهای مسیر را به سمت تهران به صورت سنگر به سنگر فتح کند و زمین های بیابانی اطراف آن را آباد کند، اما به این موضوع  توجه نمی کند که شهرداری نمی تواند برای حریم یک شهر و شهرستان دیگر تصمیم بگیرد .

مهرپویان طارانی  بیان کرد:  حداقل اقدامی که باید صورت بگیرد این است که ،محترمانه جلسه بگذارد و رسما" درخواست همفکری و همکاری داشته باشد ،که به نظر می رسد اساسا"این کار با روحیه شهردار محترم صالحیه در تضاد است.

وی تصریح  کرد: ایجاد راه های بین شهری مستلزم طی روال قانونی است که، متاسفانه در این مورد به خصوص صورت نگرفته و یا بصورت یکطرفه و ناقص و سلیقه ای انجام شده است، این که ما نامه یک نهاد را بزنیم زیر بغلمان و آن را سند کارهای بدون هماهنگی خود قرار بدهیم، حتی اگر از سمت مردم مورد توجه قرار نگیرد ،حتما از سوی رسانه ها مورد توجه قرار خواهد گرفت و مطمئنا نتیجه و استنباط آن جالب نخواهد بود.

نماینده مردم در پارلمان شهری اسلامشهر با تاکید بر این که شهرداری و شورای اسلامی شهر اسلامشهر با توسعه معابر و شریان های بین شهری اطراف اسلامشهر هیچ مشکلی ندارد، گفت: اگر این کار بر اساس قوانین و اصول فنی باشد ما با آغوش باز استقبال می کنیم و حتی آمادگی مشارکت و همکاری جدی داریم .

وی افزود: این که شما  بخواهید بار ترافیکی یک شهر را به یک محله و شهرک  دیگر روانه وتخلیه کنید نه تنها تجاوز به حریم روانی آن شهر و اهالی آن به شمار می رود، بلکه نقض فاحش اصول فنی و مهندسی است و ما تمام قد در دفاع از حقوق شهروندان در برابر این کار که غیر فنی و عاری از اخلاق مدیریتی است، ایستادگی خواهیم کرد.

 

طارانی  ضمن ادای احترام به اهالی و ساکنان مومن و انقلابی صالحیه، هموطن بودن را نقطه وصل همه ایرانیان دانست و گفت: هیچ شهری نسبت به شهر دیگر دارای مزیت اخلاقی و اجتماعی نیست و همه ما عضو یک خانواده بزرگ به نام ایران هستیم ،.

وی گفت:  نیاز به یادآوری نیست که همین امروز اگر قرا باشد همین اتفاق برای صالحیه رخ بدهد ،بعید نیست خود همین آقای شهردارمدعی قانون مداری اما کم حوصله، بخواهد میز خدمت را به خسارت تبدیل کند .

طارانی  تصریح کرد: این که اهالی یک روستای واقع درمسیر از یک اتفاق عمرانی خوشحال باشند قابل تعمیم به همه اهالی یک شهرک 100 هزار نفری نیست، بنابر این بهتر است به جای کارهای پوپولیستی و تبلیغات محور، به دنبال کارهایی عمیق و ماندگار باشیم و از سپربلاکردن مردم در برابر کارهای غیراصولی خودمان پرهیز کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهراسلامشهر ضمن تشکراز صبوری و سعه صدراهالی واوان و خویشتنداری از واکنش های نامناسب، خاطر نشان کرد: متخصصان شهرداری و شورای اسلامی شهر اسلامشهر آمادگی دارند تا در جلسات فشرده، اصول فنی و قانونی ساخت و توسعه معابر را به شهردار محترم صالحیه متذکر شده تا دیگر شاهد بروز مشکلات اینچینی و رکود در طرح های عمرانی شهرها نباشیم چرا که این موضوع با توجه به فضای اقتصادی موجود، تنها به هدر رفتن منابع عمومی و زیان مردم شهرها منجر می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر