کد خبر: 922653
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
با حضور چشمگیر خانواده ها برگزار شد:
نخستین جشنواره آشپزی به همت مجموعه فرهنگی ، تفریحی و گردشگری مجد درشهرستان اسلامشهر برگزار شد .
بهاره عشقی صابر

 نخستین جشنواره آشپزی به همت مجموعه فرهنگی، تفریحی وگردشگری مجد با حضور پرشورخانواده های اسلامشهری درمحل این مجموعه برگزارشد .

در این جشنواره آشپزی که همزمان باهفته بزرگداشت خانواه برگزارشد، بانوان اسلامشهری به همراه اعضای خانواده خود اقدام به پخت انواع غذاها ،دسرها ونوشیدنیهای سنتی ایرانی ، مربوط به اقوام مختلف کشور را طبخ و و درمعرض نمایش عموم مردم و قضاوت داروران جشنواره قرار دادند.

 بانوان  اسلامشهری در این گردهمایی  هنری بیش از دهها نوع  غذا، با تنوع و خواص مختلف و تزئینهای گوناگون جلوه ای از تنوع  فرهنگ ها ورسوم اقوام ایرانی را به نمایش  گذاشتند وآداب و رسوم قوم وقبیله  های مختلف  را یاد آوری کردند و لحظات شاد و جذابی را تجربه کردند.  

سید شهاب میرسعیدی مدیرمجموعه فرهنگی، تفریحی وگردشگری عمارت مجد ، درگفتگو با  خبرگزاری فارس ،اظهار کرد: نخستین جشنواره غذایی مجد بمناسبت بزرگداشت سالروز ازدواج  2 اسوه و الگو و فخر زمین وزمان حضرت  علی(ع)  و فاطمه ( س) و هفته خانواده  درمجموعه  عمارت مجد  شهرستان اسلامشهر برگزار شد .

میر سعیدی بیان کرد: برگزاری این جشنواره فرصتی را بوجود آورد ، تا جمعی از خانواده های اسلامشهری  ساعاتی از اوقات فراغت خود را در کنار یکدیگر سپری کنند ، ضمن اینکه با بخشی از  غذاها ، اداب و رسوم شهرها و اقوام مختلف ایران پهناور آشنا شند.

وی افزود : دراین جشنواره غذایی که با قضاوت و داوری متخصصان و کارشناسان تغذیه و آشپزی  برگزار شد ، دهها نفر از بانوان  خوش ذوق  و هنرمند اسلامشهری ، با طبخ  انواع غذاهایی سنتی  و ایرانی هنر آشپزی  خود را به معرض نمایش  حاضرین و محک داوران  قرار دادند.

میرسعیدی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ، تاکید کرد:ایجاد روحیه نشاط وشادابی دربین خانواده ها ، بوجود آوردن اوقات فراغتی برای خانواده ها و لظات شاد کنار هم بودن، ترویج فرهنگ و رسوم ایرانی اسلامی است .              

وی  افزود: طبخ انواع  عذاها ، سفره آرائی و تزئین غذاها ، تهیه انواع  دسرو ژله  و نوشیدنی های سنتی از جمله  آیتم های مورد نظر دواران  جشنوراه بودکه در پایان  به نظر هیات داوران  به 3 بانوی اسلامشهری که  بهترین  دستپخت   و غذا را  داشتند  معرفی و مورد تشویق قرار گرفتند .

مدیر مجموعه فرهنگی ، گردشگری عمارت مجد ، افزود: تجلیل از قهرمانان و مدال اوران ورزشکار اسلامشهری ، برگزاری همایش  بزرگ سادات علوی و حسینی  در آستانه عید سعید غدیر خم و  اجرای نمایش تعزیه در ایام ماه محرم  از جمله برنامه های آتی این مجموعه است که  برگزار خواهدشد.

وی با اشاره به ظرفیتهای این مجموعه  فرهنگی ، تفریحی ، افزود: با امکانات و تجهیزات ایجاد شده در این مجموعه ، خانواده های محترم می توانند ساعاتی را برای تفریح و استراحت  درکنار اعضای خانواده خود سپری نمایند .

میرسعیدی خاطر نشان کرد: برای پر کردن اوقات فراغت  تک تک اعضای خاواده اماکن  فرهنگی ، تفریحی ، گردشگری زیادی درسطح منطقه وجود دارد واین مجموعه بعنوان نخستین مجموعه ای به شمارمی رود که برای تمامی سنین و گروهها  و سلایق ، انواع بازیها ، غذاها و سرگرمیها را درهم جمع کرده و خدمات ارائه می نماید .

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صدیقه وزیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
اقای عکاس گفته بودن عکس های که گرفته بودن رو برامون مفرستن اما نفرستادن ممنون میشم اگر بفرستن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر