کد خبر: 925347
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
از قرارداد امضا نشده کرش تا ابهام در بازی‌های دوستانه تیم ملی فوتبال
داستان پیچیده تیم ملی همچنان به قوت خود باقی است. مشکلات و ابهاماتی که نه حضور کرش در ایران به آن پایان داد و نه حتی برپایی نخستین اردوی تمرینی برای حضور در جام ملت‌های آسیا، به طوری که حالا به وضوح می‌توان دغدغه و نگرانی را در لابه‌لای صحبت‌های بازیکنان تیم ملی دید.
دنيا حيدري
داستان پیچیده تیم ملی همچنان به قوت خود باقی است. مشکلات و ابهاماتی که نه حضور کرش در ایران به آن پایان داد و نه حتی برپایی نخستین اردوی تمرینی برای حضور در جام ملت‌های آسیا، به طوری که حالا به وضوح می‌توان دغدغه و نگرانی را در لابه‌لای صحبت‌های بازیکنان تیم ملی دید.
نخستین اردوی تیم ملی برگزار شد، اگرچه با تأخیر، اما برگزار شد تا این تصور ایجاد شود که کرش با فدراسیون به توافق لازم رسیده است. با این حال حضور مرد پرتغالی نیمکت تیم ملی با لباس شخصی در تمرینات، بار دیگر مسائل را مبهم و پیچیده‌تر کرده تا این سؤال مطرح شود که چرا کرش مثل سابق با لباس ورزشی در تمرینات حضور ندارد و در خصوص مسائل تاکتیکی و فنی کلامی با بازیکنان صحبت نمی‌کند، موضوعی که فرصتی برای شیطنت کشور‌های عربی شده است، به طوری که رسانه‌های عربی از امارات گرفته تا قطر، عربستان و حتی مصر و مراکش، همه از بحران در تیم ملی فوتبال ایران به خاطر مشکلات اقتصادی و پرداخت نشدن حقوق کرش و عدم تمدید قرارداد این مربی صحبت می‌کنند و تأکید دارند که فدراسیون فوتبال ایران به خاطر مشکلات ارزی توان پرداخت حقوق کرش را ندارد و همین مسئله باعث شده تا این مربی بدون لباس ورزشی و تنها در گوشه‌ای از زمین، تمرین بازیکنانش را زیر نظر بگیرد.

کرش، اما در واکنش به انتشار عکس‌هایش با لباس شخصی و تحلیل رسانه‌های عربی در فیسبوک خود نوشت: «برخی به واقعیتی که مایلند بشنوند علاقه دارند، نه به احترام و نه به آنچه که واقعاً حقیقت دارد. اینکه یک گمانه‌زنی مهمل چطور جهانی می‌شود، بدون اینکه حتی تأیید شود، واقعاً باور کردنی نیست. اعتراض یا سکوت؟! خبر‌های منتشر شده درباره رفتار من به عنوان یک مربی حرفه‌ای فوتبال به هیچ وجه قابل قبول نیست. اعتراض من این است: من حتی بدون اینکه قراردادی امضا کرده باشم برای تمرینات و آماده‌سازی این تیم تلاش می‌کنم، حتی با اینکه نمی‌دانم می‌توانم در ایران بمانم یا نه، با اینکه نمی‌دانم فدراسیون برای آماده‌سازی مناسب تیم ملی جهت شرکت در جام ملت‌های آسیا منابع کافی در اختیار دارد یا نه، اما علت سکوت من این است: با توجه به شرایط دشوار فعلی و نیاز به آرامش برای حل مشکلات به دلیل همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی که ایران این روز‌ها از سر می‌گذارد. حق با تو است ژوزه. احترام.»

البته ابهام در قرارداد کرش تنها دغدغه این روز‌های تیم ملی برای حضوردر جام ملت‌های آسیا نیست. یکی دیگر از مسائل این روز‌های تیم ملی، عدم برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم‌های قدر و نامی است، مسئله‌ای که حالا صدای بازیکنان تیم ملی را هم درآورده است، به طوری که اشکان دژاگه، کاپیتان تیم ملی در این رابطه می‌گوید: «شرایط تیم خوب است و تنها مسئله بازی‌های تدارکاتی است و حیف است که با توجه به شرایط خوب فعلی بازی دوستانه نداشته باشیم. همه تیم‌ها مثل ازبکستان و سوریه پنج‌شنبه بازی دوستانه داشتند، اما ما نداشتیم. این شرایط نشان‌دهنده سختی کار ماست. البته به این شرایط عادت کرده‌ایم و تمام سعی‌مان را می‌کنیم و همانطور که در روسیه جنگیدیم در جام ملت‌ها هم تمام تلاشمان را می‌کنیم که مردم را خوشحال کنیم.» طارمی هم تأکید دارد که شرایط تیم ملی مطلوب نیست: «شرایط مطلوبی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا نداریم. ما برای جام جهانی که مهم‌ترین مسابقات دنیا بود و بهترین پیش‌بینی از عملکرد ما تنها بالا رفتن از گروه بود کمک‌های زیادی دریافت کردیم، اما برای این مسابقات که همه می‌دانند ظرفیت قهرمانی داریم، کسی به ما نگاه نمی‌کند و کمک‌ها مثل قبل نیست. هرچه بازی دوستانه بیشتر باشد، به نفع ماست. چند ماه پیش هم اگر با کشور‌های قوی اروپایی و امریکای جنوبی بازی می‌کردیم، حتی می‌توانستیم صعود کنیم. اگر بازی‌های دوستانه بیشتر و بهتری داشته باشیم.»
امیرعابدزاده نیز در راستای همین اعتراض‌ها عنوان می‌کند، وقتی رؤیای بزرگی داریم باید امکانات و طرز تفکرمان را هم به آن سطح برسانیم.

گله از عدم برگزاری دیدار تدارکاتی در فیفادی در حالی مطرح می‌شود که شاگردان کرش ۲۰ شهریور‌ماه قرار است در ازبکستان به مصاف تیم ملی این کشور بروند. این دیدار، اما بدون شک نمی‌تواند دیدار چندان مفید و تعیین‌کننده‌ای باشد، وقتی ازبک‌ها قرار نیست با نفرات اصلی‌شان به میدان بیایند و تیم دوم و نفرات ذخیره آنهاست که برابر ایران صف‌آرایی خواهد کرد، دیداری که بی‌تردید نمی‌تواند حتی در حد و اندازه دیدار درون‌تیمی باشد که طی روز‌های گذشته در تمرینات تیم ملی برگزار شد که هم جذابیت بالایی داشت و هم از لحاظ فنی بسیار بالاتر از دیدار با ذخیره‌های ازبک بود!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار