کد خبر: 925981
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
رئیس پلیس فتای استان اصفهان:
رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در میان سایت‌ها و گروه‌های فضای مجازی که در ارتباط با ازدواج فعالیت دارند تنها سایت همسان‌گزینی تبیان دارای مجوز فعالیت است و مابقی کلاهبردار هستند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت:به ما اطلاع‌رسانی‌های زیادی در ارتباط با ضرورت آگاهی مردم از فریب‌ها و آسیب‌های فضای مجازی در زمینه‌های مختلف مانند خریدهای اینترنتی و عدم اصالت برخی کالاها، برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی، به دام افتادن در سایت‌های شرط بندی در قالب قرعه‌کشی جوایز، سایت‌های ازدواج و غیره داشتیم اما برخی شهروندان توجهی به موضوعات نداشته و در دام ترفندها گرفتار می‌شوند.

وی با بیان اینکه هیچ یک از سایت‌ها و یا گروه‌های مرتبط با ازدواج در پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی دارای مجوزی در این ارتباط نیستند، ابراز داشت: تنها یک سایت به نام تبیان زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با ازدواج فعالیت دارد که از سال‌های گذشته مجوزدار بودن آن اعلام شده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه این سایت با عنوان همسان‌گزینی تبیان فعالیت دارد، بیان داشت: این سایت به هیچ عنوان سبک و سیاق سایت‌هایی که با عنوان همسرگزینی و صیغه‌یابی به شکل غیرمجاز فعالیت می‌کنند را ندارد بلکه در ارتباط با هر فرد تحقیقات محلی، شناسایی کامل، مصاحبه و معرفی بزرگان و والدین طرفین به یکدیگر انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در واقع این سایت سبک سنتی در ارتباط با ازدواج دارد و با رعایت ملاحظات ایمنی و احتیاط کامل عمل می‌کند اما دیگر سایت‌های ازدواج و صیغه‌یابی غیرقانونی هستند و نیت تمامی این سایت‌ها سرقت اطلاعاتی، کلاهبرداری یا اخاذی است.

مرتضوی با بیان اینکه موضوع موسسات حقیقی که در زمینه ازدواج و معرفی طرفین به یکدیگر فعالیت دارند متفاوت است، ابراز داشت: ممکن است همین موسسات با کسب مجوز دارای سایت یا گروه در فضای مجازی به منظور تبلیغات باشند که این مسئله با موضوع سایت‌های صرفا مجازی متفاوت است.

وی ادامه داد: تاکنون سایتی مجاز رصد نکردیم که از صفر تا ۱۰۰ درصد موضوع ازدواج در آن از طریق فضای مجازی پیگیری شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر