کد خبر: 926024
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:در سال جاری بیش از 19 هزار تن محصول کلزا در استان اردبیل برداشت شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد شهریار در جلسه ارزیابی عملکرد محصولات زراعی استان اظهار داشت: در سال جاری 10 هزار و 500 هکتار از زمین های زراعی شهرستان های استان با هزار و 240 بهره بردار کشاورزی زیر کشت دانه روغنی کلزا رفت.

وی افزود: از مجموع خرید تضمینی دانه کلزا که بیش از 340 هزار تن بوده استان اردبیل با تولید 19 هزار و 400 تن دانه کلزا 6 درصد از مجموع کلزای تولیدی مقام ششم کشوری را به خود اختصاص داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: همچنین از مجموع 19 هزار و 400 تن دانه کلزای تولیدی در شهرستان های این استان 19 هزار و 200 تن توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان به قیمت تضمینی خریداری و به کارخانه های روغن کشی ارسال شد.

شهریار خاطرنشان کرد: 200 تن دانه کلزای بذری نیز برای اولین بار هیبریدهای کلزای کشور فرانسه توسط شرکت کشت و صنعت پارس تکثیر و نیاز بذری استان به این ارقام وارداتی و نیاز سایر استان ها به این بذور تامین شد.

وی افزود: بهای محصول خریداری شده بیش از 520 میلیارد ریال بوده که با تمهیدات اندیشیده شده از طرف وزارت متبوع حدود 100 درصد بهای دانه سویای خریداری شده به کشاورزان در اندک زمان پرداخت شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر