کد خبر: 926062
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از اعزام بیش از ۹۰۰ نفر از مبلغان و مبلغات به اقصی نقاط این استان در ایام محرم و صفر خبر داد.
حجت‌الاسلام عیسی بزمانی گفت: برنامه‌های محرم امسال با محوریت مصوبه ۶۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود که بر مبنای غنا بخشی و محتوا بخشی به فرهنگ عاشورا است زیرا جامعه گره خورده با عاشورا باید پیام و محتوای محرم و عاشورا را به نحو‌احسن تبیین کنند و در واقع هدف عمده غنا بخشی به این محافل است.
وی افزود: مقابله با آسیب‌هایی است که به این مراسم نزدیک است نیز از دیگر برنامه‌هاست که برنامه‌ها نباید با حقوق شهروندی تضاد داشته باشد و کسانی که اقدام به ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در درون شهر می‌کنند باید توجه ویژه‌ای به حقوق شهروندی داشته باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا برای گروه‌های خدمت‌گذار دوره‌ها و کلاس‌های مختلفی برگزار شده به گونه‌ای که برای منطقه سیستان در شهرستان هیرمند و زابل دو کارگاه تخصصی برای مسئولان هیئت مذهبی و مداحان به صورت جداگانه برگزار شده و در مرکز استان هم سه برنامه پیش‌بینی کرده‌ایم که دو برنامه تاکنون اجرایی شده است.
حجت‌الاسلام بزمانی برگزاری همایش عرفان عاشورایی و کارگاه تخصصی ویژه مداحان را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد و گفت: برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ نیز در ۴ شهرستان زابل، زاهدان، ایرانشهر و دلگان ویژه مبلغان برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: محور‌های این همایش تبیین فرهنگ عاشورایی، مقابله با آسیب‌ها و نقش آفرینی مبلغان است تا امسال از ظرفیت محرم برای تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در چهلمین سال انقلاب بهره لازم برده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار