کد خبر: 926299
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
رییس جهادکشاورزی آذربایجان غربی:
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با بیش از ۲۳هزار هکتار تاکستان قطب اول تولیدانگور بوده و سردشت با بیش از ۵ هزار هکتار انگور سیاه به صورت خودرو و جنگلی ۳۵ هزارتن محصول ارگانیک تولید می کند.

اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه برگزاری جشنواره هایی همچون دومین جشنواره انگور سیاه سردشت، باعث شناساندن استعدادها و توانمندی های بالنده مناطق مرزی می شود، اظهار داشت: باید از مازاد تولید انگور سیاه به فکر بازاریابی خارجی برای صادرات باشیم.

وی با تاکیدبه اینکه در استان نزدیک به ۶.۵ میلیون تن محصول مختلف کشاورزی تولید می شود، افزود: باید بدنبال ایجاد ایستگاه تحقیقاتی در حوزه محصولات کشاورزی به ویژه انگور برای رسیدن به جایگاه واقعی محصولات کشاورزی در جهان باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: حمایت از محصولات ارگانیک جزو برنامه های کاری این سازمان است و به اراضی که در دل جنگل به منظور کشت محصولاتی همچون انگور سیاه ایجاد می شود، توجه ویژه ای خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت با تخصیص تسهیلات با سود کمتر تلاش در توسعه کشاورزی مناطق مرزی دارد، گفت: سردشت در بین سایر شهرستان های استان به دلیل ظرفیت بالا، رتبه اول در سامانه کارا برای جذب تسهیلات با سود ۶ درصد است.

کریم زاده با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در طبیعت بکر و جاذبه های توریستی این شهرستان خطاب به سرمایه گذاران خبر داد: برای ایجاد مجتمع های تفریحی و گردشگری نیز در این مکان ها، چنانچه سازمان میراث فرهنگی مجوزی را صادر کند، زمین اختصاص می یابد و در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان نیز مصوب و برای پرداخت وام به بانک ها معرفی می شود.

وی با اشاره به این که دولت میتواند با تقویت صنعت کشاورزی در راستای بی اثر کردن قسمتی از تحریم ها قدم بردارد، گفت: ظرفیت کشاورزی در آذربایجان غربی بی نظیر است و باید از آن در راستای توسعه اقتصادی استفاده شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر