کد خبر: 926560
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
مدیر عامل آبفای روستایی تهران:
در کنار معضل پر مصرفی و بد‌مصرفی امروز کشور با پدیده آب دزدی مواجه است که به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران ۲۵ هزار آب دزد با مصرف ۳ میلیون متر مکعب آب در استان تهران وجود دارد.
اگر منابع و مصارف آب کشور را حسابداری کنیم به این نتیجه می‌رسیم که با پر‌مصرف‌ها و بدمصرف‌ها و آب دزد‌ها باید به شدید‌ترین روش ممکن برخورد کرد، اما به نظر می‌رسد در این حوزه یک مماشات شدید صورت می‌گیرد، حال باید مردم، نهاد‌های نظارتی و نمایندگان مردم پرونده‌های مربوط به حوزه آب مانند انشعابات غیر مجاز و چاه‌های غیر مجاز را در اولویت قرار دهند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران گفت: ۲۵‌هزار انشعاب غیرمجاز با مصرف سالانه ۳میلیون متر مکعب آب در استان تهران وجود دارد که به نوعی به آن آب دزدی می‌گویند. رضا پور رجب افزود: آبرسانی به روستا‌های استان تهران به دلیل تعداد زیاد آن‌ها و پراکندگی جغرافیایی با مشکلات فراوان و هزینه بالایی روبه‌رو است.
وی با بیان اینکه روستا‌های تحت پوشش ۴۱۲ روستا است و از طریق ۴۳۰ منبع آب با دوبی ۳ هزار لیتر بر ثانیه به مشترکان توزیع آب انجام می‌شود، اظهار داشت: تعداد مجتمع‌های آبرسانی ۲۶ مجتمع بوده که ۲۳۰ روستا تحت پوشش این مجتمع‌ها با جمعیتی بالغ بر ۵۷۶ هزار و ۱۱۰ نفر قرار دارند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید، چه تعداد روستا قرار است امسال دارای مجتمع آبرسانی و آب پایدار شود، گفت: قرار است امسال ۶۳ روستا را از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بر ۲۵۴ میلیارد ریال به مجتمع‌های آبرسانی تجهیز کنیم که جمعیتی بالغ بر ۱۶۵ هزار نفر تحت پوشش قرار خواهد گرفت.
۲۵ هزار انشعاب غیرمجاز در روستا‌های تهران/برنامه مقابله با آب دزدی
پوررجب در پاسخ به این سؤال که در استان تهران چه تعداد انشعاب مجاز و غیرمجاز داریم، گفت: در محل استان تهران ۱۶۰ هزار انشعاب (در ۴۱۲ روستا) داریم که حدود ۲۵ هزار انشعاب غیرمجاز در کاربری‌های مختلف خانگی، صنایع، زمین‌های کشاورزی و ویلا داریم که به نوعی آب‌دزدی می‌کنند.
وی ادامه داد: برای اینکه این انشعابات را ساماندهی کنیم، برنامه‌ریزی لازم را انجام داده‌ایم که تعدادی از آن‌ها را به دادگاه و تعدادی را هم مجاز خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که قیمت تمام‌شده آب و فروش آن به چه میزان است، گفت: قیمت آب بر اساس کاربری‌ها متفاوت است، اما قیمت تمام‌شده آب برای هر متر مکعب یعنی ۱۰۰۰ لیتر، ۹۰۰ تومان است، اما قیمت آن برای مصارف بسیار اندک است، به طوری که برای مصارف صفر تا ۵ متر مکعب ۳۸ تومان و از ۵ تا ۱۰ مترمکعب ۵۷ تومان است.
وی تأکید کرد: قیمت تمام شده آب و فروش آب نشان می‌دهد که دولت یارانه زیادی به آب می‌دهد. پوررجب خاطرنشان کرد: در راستای اجرای بند‌های ۶ و ۱۸ راهکار‌های بلندمدت طرح مقابله با آلودگی آب شرب تهران مصوب شورای عالی امنیت ملی و به منظور ارتقای سطح بهداشت نسبت به مطالعات فاضلاب ۳۶ روستای حوزه سد لتیان و ۲۳ روستای حوزه سد ماملو اقدام شده‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار