کد خبر: 926976
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
مدیرکل بیمه سلامت کردستان مطرح کرد
مدیرکل بیمه سلامت کردستان تقویت و ارتقای خدمت در سطح روستاها را اولویت مهم این ارگان اعلام کرد و گفت: نظام ارجاع الکترونیک برای رفع مشکل مکان، زمان و هزینه مراکز ارائه خدمت روستاییان، در استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، انور اسماعیلی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که در محل سالن جلسات اداره بیمه سلامت برگزار شد، اظهار کرد: هدف ما بهره‌مندی از ابزار رسانه برای تشکیل شورای اطلاع‌رسانی است که طبق سیاست‌های سازمان مرکزی و واسطه میان مردم و بیمه سلامت در راستای بیان مشکلات مردم به این ارگان حمایتی راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی سامانه 1616 در کردستان

وی در ادامه در خصوص سامانه ارتباطی ۱۶۶۶ که در استان کردستان همزمان با کل کشور به صورت رسمی راه‌اندازی شده است، اعلام کرد: این سامانه گامی مهم در زمینه ارائه خدمات یکپارچه به تمامی بیمه‌شدگان یا افراد متقاضی دریافت خدمات از سازمان بیمه سلامت است و دفاتر پیشخوان دولت، پزشکان، موسسات طرف قرارداد و غیره می‌توانند از طریق همکاران ستادی و ادارات کل استانی از سامانه ۱۶۶۶ بهره‌مند شوند.

اسماعیلی تصریح کرد: این سامانه برای ارائه خدمات به مردم و بیمه‌شدگان پیرو بخشنامه ریاست جمهوری در راستای ایجاد میز خدمت الکترونیکی راه‌اندازی شده است که از این پس بیمه‌شدگان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۶۶۶ با ستاد مرکزی سازمان و واحدهای داخلی این اداره کل تماس برقرار کنند و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و خواسته خود را بیان کنند.

وی بیان کرد: ما در نیمه دوم سال جاری از طریق رادیو کردستان صدای مردم را به صورت زنده می‌شنویم و در این زمینه هم پاسخگو هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه تقویت و ارتقای خدمت در سطح روستاها از دیدگاه ما مهم است، گفت: ما به عنوان زیرمجموعه وزرات بهداشت و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در حال راه‌اندازی نظام ارجاع به صورت الکترونیکی هستیم که این نظام سه مشکل مکان، زمان و هزینه را برای روستاییان در مراکز ارائه خدمت کاهش می‌دهد.

۷۲ درصد جمعیت کردستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به اینکه، هدف از پوشش فراگیر بیمه همگانی سلامت در کشور، دسترسی یکسان و بهره‌مندی اکثریت جمعیت محروم به صورت برابر از این ظرفیت است، اذعان کرد: در کردستان حدود یک میلیون و ۱۱۵ هزار نفر بیمه شده وجود دارد که نسبت به آمار جمعیتی استان حدود ۷۲ درصد زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

اسماعیلی تصریح کرد: یکی از ۶ صندوق بیمه سلامت، صندوق بیمه روستاییان است که بزرگترین صندوق بیمه‌ای ما است لذا در استان کردستان بیش از ۶۰۰ هزار نفر بیمه‌شده عضو این صندوق هستند و بابت دریافت دفترچه هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و در مقابل بیمه سلامت حداکثر هزینه های درمانی آنها را متقبل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه همگانی در کشور قریب ۹ میلیون نفر عضو دارد اظهار کرد: در استان کردستان بیش از 370 هزار نفر زیرپوشش بیمه همگانی هستند که سال 96 طبق مصوبه هیات وزیران و نظر به بیشتر بودن تعرفه‌های درمانی در بخش خصوصی ملزم به دریافت خدمات از بخش دولتی شدند.

پوشش بیمه‌ای 1900 بیمار خاص در استان

اسماعیلی در خصوص خدمات ارائه شده سازمان بیمه سلامت برای بیماران خاص استان عنوان کرد: حدود یک هزار و ۹۰۰ نفر از ۲ هزار و 500 بیمار خاص استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند و ۶۰۰ نفر دیگر نیز از طریق سایر بیمه‌ها خدمات پزشکی و درمانی دریافت می‌کنند، که ۶ درصد بودجه بیمه سلامت در سال گذشته به این بیماران اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: بیماران خاص شامل بیماران دیالیزی، هموفیلی، پیوند‌ کلیه، تالاسمی و ام اس هستند که در سال گذشته درمان این بیماران حدود ۲۵ میلیارد تومان برای بیمه سلامت هزینه داشت.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد مراکز سلامت استان، طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که از آنها درخواست می‌کنیم در مدیریت هزینه‌ها به ما کمک کنند و غیر از هزینه‌های ضروری درمان هزینه‌های دیگری را اضافه نکنند.

وی گفت: اصرار بیمار به پزشک نباید منجر به نوشتن داروی غیرضروری شود. بر اساس اسناد موجود در سال ۹۶ هزینه های درمانی این سازمان نسبت به سال ۹۲ چهار برابر شده است در صورتی که بسیاری از این هزینه‌ها قابل پیشگیری هستند.

اسماعیلی به طرح اجرای حذف همپوشانی در استان گریزی زد و گفت: کسانی که در بیمه کمیته امداد امام خمینی(ره)، تامین اجتماعی، خدمات درمانی نیروهای مسلح ثبت‌نام کرده و دارای اطلاعات و سابقه بیمه معتبر در این سازمان‌ها باشند اگر برای بهره ‌مندی از بیمه سلامت نیر ثبت‌نام کرده باشند در مرحله استعلام عضویت آنها در بیمه سلامت لغو خواهد شد چون هدف ما زیرپوشش قراردادن افرادی است که هیچ نوع پوشش بیمه‌ای نداشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر