کد خبر: 927946
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل:
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: موزه تعزیه در حسینیه مجتهد اردبیل راه اندازی می شود در حال حاضر عملیات مرمت واحیای این حسینیه در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، کریم لطفی با اشاره به  آخرین وضعیت مرمت و احیای حسینیه مجتهد تصریح کرد: با توجه به سابقه تاریخی برگزاری مراسم عزاداری و شبیه خوانی در حسینه مجتهد در نظر داریم موزه تعزیه در این بنای تاریخی دایر کنیم.

وی اضافه کرد: حسینیه مجتهد منتسب به میرزا محسن مجتهد است که به دلیل قدمت تاریخی بنا جزو قدیمی ترین حسینیه‌های احداث شده کشور محسوب می شود.

معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت: در وضعیت فعلی یکی از نوادگان میرزا محسن مجتهد نسبت به مرمت این بنا با نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان اقدام می کند بطوریکه طبقه دوم بنا در حال بازسازی و طبقه اول نیز در حال مرمت و احیا است و بخش‌های مختلفی از جمله موزه تعزیه در این بنا پیش بینی شده است

لطفی اضافه کرد: اعتبار مرمت از سوی مالک بنا تامین می شود و در خصوص عملیات مرمت کارشناسان نظارت کامل دارند.  

لطفی تصریح کرد: مرمت و احیای بناهای تاریخی و باستانی از مهمترین برنامه‌ها در سطح استان بوده تا با این اقدامات بتوانیم تاریخ و فرهنگ منطقه به نحوی موثر و شایسته معرفی کنیم و در این حوزه طرح‌های مختلفی در مناطق مختلف استان در حال اجراست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر