کد خبر: 928580
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
نماینده ولی فقیه در استان سمنان
نماینده ولی فقیه در استان سمنان از آتش‌نشانان به عنوان سربازان گمنام مقام معظم رهبری یاد کرد.

آیت الله سید محمد شاهچراغی در دیدار با مدیران شهرداری و آتش نشانان سمنان که به مناسبت 7 مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی صورت گرفت اظهار کرد: آتش نشانان سربازان گمنام امام خامنه ای (ره) هستند که مردم از کارهایشان خبر ندارند .

وی ضمن گرامیداشت این روز عنوان کرد: کار سختی است که هم خدمت کنی و هم خادم باشی و یکی از جاهائی که خدماتش زیاد است شهرداری است. و مهمتر از همه یکی از کارهای سختی که در بدنه شهرداری صورت می‌گیرد آتش نشانی است که با آتش سر و کار دارد.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: آتش نشانان با به خطر انداختن جان خود به فکر نجات جان و مال مردم هستند .

شهردار سمنان نیز در این دیدار ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و تسلیت شهدای حادثه تروریستی اهواز ، این روز را به آتش نشانان سمنانی تبریک گفت .

ناظم رضوی اظهار داشت: سازمان آتش نشانی با شرایط خاص و ماهیت کاری از شرایط ویژه ای برخوردار است زیرا آتش‌نشانان در لحظات اضطراری برای رفع بحران و نجات جان و مال مردم روبه رو هستند و جان برکفانه خود را در معرض خطر قرار می‌دهند .

وی با اشاره به ساخت دو ایستگاه جدید آتش نشانی در سطح شهر سمنان گفت: سیاست شورای اسلامی شهر و شهرداری سمنان ایمن کردن شهر در بحران‌ها و حوادث است از این رو توجه ویژه ای به مسائل مدیریت بحران و امداد و نجات و پدافند غیر عامل در شهرداری صورت گرفته و با راه اندازی ستاد مدیریت بحران از زیر مجموعه های خدمات شهری گام موثری در این موضوع برداشته ایم .

شهردار سمنان افزود: با توجه به فشارهای مالی که وجود دارد همواره تاکید ویژه ای در بروز رسانی تجهیزات و عدم وقفه در تامین تجهیزات در دستور کار شهرداری سمنان بوده است.

ناظم رضوی با اشاره به افزایش ساخت و ساز و ساختمان‌های بلند مرتبه در سطح شهر نیاز به خودروی هیدرولیکی نرده بان دار را برای شهر الزامی دانست و گفت: با پیگیری های صورت گرفته از سوی استانداری سمنان و جلسات حضور ی با ستاد بحران کشورو سازمان شهرداری‌ها بدنبال تامین این خودرو برای شهر سمنان هستیم .

سعید اسماعیل پور رئیس سازمان آتش نشانی سمنان نیز با ارائه گزارش عملکرد یکساله سازمان آتش نشانی عنوان کرد: از تاریخ اول مهرماه 96 تاکنون تعداد 1443 مورد آتش سوزی و امداد و نجات در سمنان بوقوع پیوسته است .

وی گفت: با توجه به افزایش جمعیت شهری و ساخت و سازهای صورت گرفته در یک‌سال گذشته در اکثر رویدادهای از قبیل تعداد حوادث و حریق ، زمان رسیدن به محل حادثه، تعداد تماس‌های گرفته شده و.. کاهش چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌ایم که این مهم نشان از عملکرد خوب همکاران آتش نشانی در امر اطلاع رسانی و آموزش شهروندی دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر