کد خبر: 928598
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی:
رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: 13 موکب از آذربایجان غربی به زائران اربعین خدمات رسانی می کنند.

سید حسن حسینی اظهار داشت: امسال 13 موکب از استان برای خدمات رسانی به 5000 زائر اربعین در طول ۱۲ روز اعلام آمادگی کرده اند که تاکنون مجوز 12 موکب صادر شده و یک موکب در دست اقدام است.

وی افزود: یک موکب در مرز بازرگان، سه موکب در مسیر نجف تا کربلا، یک موکب در نجف اشرف، یک موکب در سامرا و 7 موکب در کربلای معلی خواهد بود.

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی با بیان اینکه طی ابلاغ ستاد اربعین کشور، موکب های آذربایجان غربی مکلف به پذیرایی روزانه در هر وعده غذایی از 24 هزار زائر است، گفت: موکب های استان برای پذیرایی از 50 هزار و اسکان 10 هزار زائر اعلام آمادگی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه موکب ها مردمی بوده و تمام خدمات آن اعم از تغذیه، اسکان و خدمات بهداشتی درمانی به صورت رایگان است، اظهار داشت: طبق برآورد انجام شده، پیش بینی می شود بیش از 30 میلیارد ریال هزینه 13 موکب استان در اربعین حسینی باشد.

حسینی با اشاره به اینکه اصلی ترین بحث در برپایی مواکب مباحث فرهنگی است، تصریح کرد: تمامی مشکلات موجود در مواکب به مشکل فرهنگی و اعتقادی برمی گردد بنابراین باید قبل از اعزام، مواکب را از جهت فرهنگی و خدمات رسانی آماده کنیم.

وی افزود: ماموریت اصلی موکب ها در درجه اول بحث فرهنگی و در مرحله بعدی خدمات رسانی و ایجاد رفاه برای زائرین امام حسین (ع) است.

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی در خصوص زمان اعزام موکب های استان، اظهار کرد: موکب ها در 23 مهر ماه به سمت عراق حرکت و از 28 مهر ماه تا 10 آبان ماه به زائرین حسینی خدمات ارائه می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر