کد خبر: 928765
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
شهردار اصفهان:
قدرت الله نوروزي گفت :پروژه هاي بسيار بزرگ در شهر به صورت نيمه كاره از ساليان گذشته وجود دارد. با اين وجود از زماني كه به عنوان شهردار اصفهان مشغول به كار شده ام اراده خود را بر پايان رساندن اين پروژه ها گذاشته ام.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،قدرت الله نوروزي ضمن محكوم كردن حمله تروريستي اهواز، با اشاره به پروژه نيمه تمام باند كندرو شرق به غرب خيابان آتشگاه كه از ساليان گذشته باقي مانده است، اظهار داشت: نه تنها اين پروژه بلكه پروژه هاي بسيار بزرگ ديگري نيز در شهر به صورت نيمه كاره از ساليان گذشته وجود دارد. با اين وجود از زماني كه به عنوان شهردار اصفهان مشغول به كار شده ام اراده خود را بر پايان رساندن اين پروژه ها گذاشته ام. به طور مثال براي ميدان امام علي (ع) و پروژه هاي اطراف آن جلسات متعددي تشكيل شده و اين پروژه ها به خوبي در حال تكميل است. 
پاسخ به دغدغه هاي ساكنان خيابان آتشگاه
وي اضافه كرد: خيابان آتشگاه نيز كه ورودي اصفهان است از لحاظ گردشگري اهميت بسياري دارد و ما به دنبال تكميل اين خيابان هستيم تا دغدغه مردم رفع شده و گردشگران از مكان هاي گردشگري آن به خوبي استفاده كنند.
سيدعباس روحاني مدير منطقه 9 شهرداري اصفهان با اشاره به اين پروژه، تصريح كرد: طول خيابان آتشگاه نزديك به 9 كيلومتر است كه آزادسازي باند كندرو شرق به غرب چندين سال است كه آغاز شده و بيش از 50 درصد تاكنون آزادسازي شده است..
همراهي مشاركت جويانه با دانش آموزان در مترو
شهردار اصفهان با اشاره به آغاز سال تحصيلي جديد مدارس و دانشگاه ها، افزود: كار جديدي كه امسال در كنار نواختن زنگ مدرسه انجام شد برنامه اي با عنوان زنگ شهر بود كه با حضور دانش آموزان و معلمان در مترو برگزار شد و در ارزيابي هاي صورت گرفته اين برنامه مورد استقبال مردم قرار گرفت. در اين مراسم سوالات خوبي از دانش آموزان مطرح و قرار شد آنان نيز در اداره امور شهر مشاركت داشته و نظر بدهند. اين كار براي دانشجويان دانشگاه اصفهان نيز براي گرفتن نظرات آنها در خصوص اداره ارزان شهر انجام شد.
شهردار اصفهان در خصوص تهديد آثار تاريخي در شرايط خشكسالي گفت: براي زنده نگاه داشتن ميراث تاريخي اصفهان همواره پيگير جاري بودن آب در مادي هاي شهر اصفهان بوده ايم. در صورتيكه آب در مادي ها جاري و در اعماق زمين نفوذ داشته باشد مسئله فرونشست زمين مطرح نمي شود. با اين وجود تمام تلاش مسوولان اين حوزه اين بوده كه آب در رودخانه زاينده رود از مبدأ تا مقصد جاري باشد. ميراث تاريخي شهر به قدري داراي ارزش و هويت است كه بايد براي تامين آب به طور حتم چاره اي انديشيده شود.
طرح ويژه معاونت شهرسازي براي شرايط خشكسالي اصفهان
نوروزي با بيان اينكه سبك معماري اصفهان ساخته شده بر اساس آب زاينده رود است، گفت: در حال حاضر با واقعيت كمبود آب مواجه هستيم و لازم است مهندسين و معماران به دنبال راهكارها و سبك هايي جديد براي جلوگيري از آسيب به آثار تاريخي شهر باشند. 
شهردار اصفهان با اشاره به خيابان هزارجريب و مشكلات مربوط به پل هاي عابر پياده اين خيابان تاكيد كرد: اين خيابان پرتردد محل اتصال شهرهاي مختلف و دانشگاه هاي بزرگ اصفهان است و اهميت زيادي دارد. به همين دليل پل هاي عابر پياده خيابان هزارجريب براي شهرداري اهميت بسيار دارد و استفاده از پل هاي مكانيزه در اين خيابان در اولويت ما قرار دارد.  
محمدرضا بركت مدير منطقه 6 شهرداري اصفهان نيز با اشاره به اين موضوع، تاكيد كرد: سه پل عابر پياده در اين مسير وجود دارد كه هر سه پل بين مناطق 5 و 6 شهرداري است كه جزو ضروريات است. در بودجه سال 98 مكانيزه كردن اين پل ها ديده شده و مكانيزه كردن حداقل دو پل در دستور كار قرار گرفته است. 
تكميل ساخت گلستان شهدا و سوال يك شهروند
شهردار اصفهان با اشاره به مشكلات پاركينگ محدوده گلستان شهدا و خيابان لسان الارض تاكيد كرد: اين مورد نيز از پروژه هاي نيمه تمام شهر بوده است. پروژه ساخت سالن گلستان شهدا يك پروژه مشترك بين شهرداري، استانداري و بنياد شهيد بوده كه تامين هزينه يك سوم آن بر عهده شهرداري بوده و شهرداري تامين كرده است اما مابقي آن به دليل مشكلات مالي اين دو نهاد، تامين نشده است. شهرداري به تعهدات خود عمل كرده و آزادسازي ها را انجام مي دهد و پس از ساخت اين سالن در نهايت احداث پاركينگ نيز انجام مي شود.
مدير منطقه 6 شهرداري نيز افزود: براي اين پروژه تاكنون 6 ميليارد تومان هزينه اجرا و 7 ميليارد تومان نيز هزينه تملك صورت گرفته و 15 ميليارد تومان ديگر براي آزادسازي هاي سالن گلستان شهدا نياز است. كارهاي مقدماتي انجام شده و آزادسازي ها و توافقات در حال انجام است. با دستور ويژه شهردار اصفهان قرار شده پروژه متوقف نشود و بودجه آن از طرق مختلف تامين شود. 
وي اضافه كرد: فضاي پشت گلستان شهدا در طرح هاي آزادسازي تدريجي قرار دارد. با اين وجود با احداث سالن مشكلات پاركينگ نيز مرتفع مي گردد. 
نوروزي با اشاره به مشكلات آزادسازي ادامه خيابان زاهد حدفاصل خيابان مسجد سيد و خيابان فروغي تاكيد كرد: خيابان زاهد در بافت فرسوده قرار داشته و نياز به آزادسازي دارد. 2 هزار و صد هكتار از محدوده شهر اصفهان در بافت فرسوده قرار دارد كه گاهي شهرداري براي آزادسازي ها با اين بافت هاي فرسوده مواجه مي شود. اين موارد نياز به مشاركت و توافق با مردم دارد. اميدواريم اين مشاركت ها براي آباداني شهر ادامه داشته باشد.
شهردار اصفهان همچنين با اشاره به مسير دوچرخه در خيابان باغ گلدسته، افزود: اين مسير كه از گذشته ايجاد شده مناسب اين خيابان نيست و تذكر شهروند مورد نظر تذكر صحيحي است. بررسي هاي مورد نظر را در خصوص اين مسير انجام مي دهيم.
مهين شكراني مدير منطقه يك شهرداري اصفهان نيز با اشاره به موضوع آزادسازي هاي خيابان زاهد اظهار داشت: ادامه خيابان زاهد حدفاصل خيابان مسجدسيد و خيابان فروغي جزو پروژه هاي منطقه يك لحاظ شده كه با برگزاري جلسات متعدد به دنبال تامين مالي اين خيابان و آزادسازي هاي آن هستيم. اين پروژه جزو پروژه هاي تدريجي شهرداري است اما اميدواريم در زمان دو تا سه ساله اين آزادسازي ها را كه در بافت فرسوده نيز قرار دارد انجام دهيم.     

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر