کد خبر: 928913
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا:
معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: کددار کردن کارت سوخت راهکار اجرایی کشور برای کاهش قاچاق آن در استان های مرزی کشور است.

عبدالله هندیانی افزود: اختلاف قیمت سوخت در ایران و کشورهای همسایه منجر به ترغیب سودجویان در قاچاق این کالا شده است.
وی با اشاره به تصمیم جدی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور جلوگیری از فعالیت سودجویان، تاکید کرد: نشست هایی با وزارت نفت به منظور استفاده از کارت سوخت وسایل نقلیه برگزار شد.
وی بیان کرد: به منظور پیشگیری از قاچاق سوخت، کددار کردن کارت های سوخت در دستور کار قرار دارد که به این ترتیب، کارت های سوخت استان های مرکزی در استان های مرزی قابلیت استفاده نخواهد داشت.
هندیانی با اشاره به برنامه ریزی برای استفاده از کارت های سوخت وسایل نقلیه در کشور، بیان کرد: تا پیش از این استفاده از کارت های سوخت استان های مرکزی در استان های مرزی برای سوء استفاده و قاچاق سوخت امکان پذیر بود که برای جلوگیری از این مساله، کارت های سوخت کددار می شود.
معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: برخی راهکارهای دیگر نیز با حضور مسوولان ارشد کشوری برای جلوگیری از قاچاق سوخت اتخاذ شده که کاهش چشمگیر در قاچاق خواهد داشت و در آینده اعلام می شود.
هندیانی تصریح کرد: شیوه نامه فعالیت شرکت های تولید کننده هیدورکربن نیز دیگر راهکار جلوگیری از قاچاق است.
معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یادآور شد: بازنگری در شیوه نامه های واحدهایی که به روش تقطیر و استفاده از خاکِ رنگ بر به تولید هیدروکربن می پردازند، دیگر راهکار جلوگیری از قاچاق است.
وی تصریح کرد: شیوه نامه جدید باعث می شود تا مواد اولیه با کدهای محدودتری در اختیار شرکت ها قرار گیرد و با کمک به افزایش صادرات این شرکت ها، راه قاچاق سوخت از این طریق هم بسته شود.
معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: با این شیوه، در روند فعالیت صادرکنندگان هیدروکربن نیز مشکلی پیش نخواهد آمد.
هندیانی امروز به منظور بررسی راهکارهای کاهش قاچاق کالا و سوخت در نشستی در استانداری سمنان حضور یافت.
حدود 600 کیلومتر از محور اصلی تهران- مشهد در استان سمنان قرار دارد که محلی برای تردد قاچاق کالا به ویژه سوخت محسوب می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر