کد خبر: 929022
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
کتاب «مردان و رجزهایشان» شامل رجز‌های شهیدان کربلا در روز عاشورا به روایت سید‌مهدی شجاعی از سوی انتشارات نیستان منتشر شد.
جوان آنلاین: کتاب «مردان و رجزهایشان» شامل رجز‌های شهیدان کربلا در روز عاشوراست که توسط سیدمهدی شجاعی جمع‌آوری و ترجمه شده است. علاوه بر متن و ترجمه رجزها، توضیحات و شرح حال مختصری هم درباره  صاحبان رجز‌ها آمده است.
در مقدمه  کتاب که توسط سید ابوالقاسم حسینی (ژرفا) نوشته شده، بحث رجز از دو منظر لغوی و اصطلاحی به صورت علمی تشریح شده است. در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: معمولاً رجز خواندن در میدان جنگ، ویژه خاصّان و بلند رتبگان اجتماع بود و عوام نوعاً از رجزخوانی بی نصیب بودند. از افتخارات سپاه امام حسین (ع) در کربلا همین بود که از خواص و عوام، هر دو درمیدان رزم عاشورا رجز‌هایی روایت شده است.
این از آن روست که همه آنچه در خواصّ یاران حضرت مایه افتخار شمرده می‌شد، وابسته ارزش‌های معنوی و شرافت روح ایشان بود و همه تقوامداران ولایت شعار، خواه به اصطلاح از خواص باشند و خواه از عوام، در این بهره مشترکند …، اما تاریخ عاشورا روایت نکرده است که امویان یزیدی در ذکر اهداف خود به رجزی توسّل جسته باشند.
چاپ نهم «مردان و رجزهایشان» در ۸۸ صفحه قطع رقعی به قیمت ۹ هزار تومان منتشر شده است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار