کد خبر: 929309
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
واکنش امریکایی‌ها به حملات موشکی سپاه به شرق فرات نشان می‌دهد آن‌ها نگران تکرار این‌گونه حملات در منطقه تحت اشغال خود در شرق سوریه هستند.
واکنش امریکایی‌ها به حملات موشکی سپاه به شرق فرات نشان می‌دهد آن‌ها نگران تکرار این‌گونه حملات در منطقه تحت اشغال خود در شرق سوریه هستند.
یک سخنگوی پنتاگون گفت: حمله موشکی ایران به شرق فرات در سوریه «تهدیدی برای هوانوردی غیرنظامی» و اقدامی «غیرمسئولانه» بوده است. شان رابرتسون، سخنگوی وزارت دفاع امریکا روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران به شرق فرات در سوریه گفته است که حمله ایران بدون هماهنگی با نیرو‌های ائتلاف به رهبری امریکا انجام گرفته است. این مقام پنتاگون افزود: حمله ایران آسیبی به نیرو‌های ائتلاف وارد نکرده و ارزیابی‌ها درباره این اقدام هنوز ادامه دارد. بامداد روز دو شنبه سپاه برای گرفتن انتقام شهدای عملیات تروریستی رژه اهواز با چند فروند موشک و پهپاد مقر تروریست‌ها را در شرق فرات بمباران کرد. شرق فرات جایی است که نیرو‌هایی امریکایی در آنجا مستقر هستند. واشنگتن هدف از استقرار این نیرو‌ها را مبارزه با داعش عنوان می‌کند، اما با توجه به اسناد و شواهد گسترده حمایت امریکا از تروریسم وهابی ناظران با تردید به این ادعای واشنگتن نگاه می‌کنند. از طرف دیگر، تحلیلگران معتقدند سپاه با هدف قرار دادن شرق فرات بیش از اینکه به دنبال انتقام از داعش باشد پیامی آشکار به امریکایی‌ها منتقل کرده است. مقامات امریکایی علاقه خود را برای ایجاد یک شبه‌دولت در شرق فرات پنهان نمی‌کنند و برای رسیدن به این هدف مبارزه با داعش را بهانه کرده‌اند. سخنگوی پنتاگون همچنین با توجه به پیچیده بودن حریم هوایی منطقه گفته است: «این نوع حملات، نیرو‌های فعال در مبارزه با داعش در سوریه را به خطر می‌اندازد». این مقام امریکایی در ادامه افزود که بین روسیه و امریکا برای تفکیک نیرو‌ها کانال ارتباطی تأسیس شده، ولی ایران از این‌گونه تدابیر استفاده نمی‌کند و «شلیک موشک به حریم هوایی بدون هماهنگی تهدیدی برای هوانوردی نظامی و غیرنظامی است». روز دو شنبه سی‌ان‌ان گزارش داد یکی از موشک‌های شلیک شده به سه مایلی نیرو‌های امریکایی اصابت کرده است. برخلاف خشم و نگرانی امریکا، مقامات سوری از اقدام ایران تقدیر کردند و گفتند شلیک موشک‌ها با هماهنگی دمشق صورت گرفته است.
تهدید روسی
الکساندر زاسپکین، سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد که هر موشک امریکا که به سوی سوریه پرتاب شود نابود خواهد شد و هواپیما‌ها و کشتی‌هایی که حامل این موشک‌ها باشند به همان سرنوشت دچار خواهند شد. وی گفت که او با استناد به بیانیه ریاست ستاد کل روسیه این موضوع را اعلام می‌کند: «اگر امریکایی‌ها ضربه‌ای بزنند، موشک‌ها و وسایل پرتاب آن‌ها نابود خواهند شد». پیش‌تر دولت امریکا با فرانسه و بریتانیا احتمال پاسخ نظامی به حمله «شیمیایی» در سوریه را بررسی کرده بود. طرفین انواع مختلف عملیات، از جمله ضربات گسترده را بررسی کردند که قوی‌تر از ضربات به پایگاه هوایی «شریعت» در آوریل ۲۰۱۷ خواهد بود.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
کار خوبی کردن که به شما جنایتکارا اطلاع ندادند،مرگ بر آمریکا،اسراییل ،فرانسه،انگلیس و آلمان،اینها دشمنان ملت و کشور ایران اسلامی هستند
said
|
Switzerland
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
عیبی نداره شما هم حضورتان در سوریه غیر قانونی است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار