کد خبر: 929329
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
انجام 26 هزار بازرسی از اصناف استان سمنان
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام 26 هزار و 370 مورد بازرسی در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

مهدی یحیایی با اعلام این خبر گفت: این بازرسی‌ها به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در قالب طرح‌های مختلف صورت گرفته است .

وی افزود: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد یک‌هزار و 177 مورد پرونده تخلف ثبت شد .

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق و به عنوان مهمترین این تخلفات نام برد و ادامه داد: در مجموع طی این بازرسی‌ها کالاهایی به ارزش ریالی 145میلیارد و 686 میلیون و 675 هزار ریال کشف که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است .

یحایی اضافه کرد: همچنین در این مدت تعداد یک‌هزار و 199 مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام و به ثبت رسیده است که از این تعداد ، 98درصد آن توسط بازرسان و کارشناسان این سازمان رسیدگی و منجر به نتیجه شده است .

وی ضمن دعوت از مردم برای کمک به بازرسان این سازمان برای نظارت بهتر، تأکید کرد: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر