کد خبر: 929414
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از آغاز مطالعات جامع در زمینه گردشگری سلامت در اصفهان خبرداد.
فریدون الله یاری با اعلام این خبر و با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور نخست در زمینه گردشگری فرهنگی و طبیعی دنیا است که با سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌توان بهترین بهره را برد گفت: مسیر‌های توسعه گذشته مانند کشاورزی و صنعت نیازمند باز ویرایش است و باید مسیر‌های جدید در حوزه اشتغال و اقتصاد ایجاد کنیم که به یقین گردشگری از مهم‌ترین محور‌های آن است.
الله یاری با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور نخست در دنیا در زمینه گردشگری فرهنگی و طبیعی است و در این میان اصفهان ویترین گردشگری کشور است، افزود: تمرکز ما در سال‌های اخیر بیشتر بر جنبه‌های طبیعی و تاریخی گردشگری بوده است.
وی ادامه داد: با بیان اینکه در ایران اسلامی تنوع خدمات گردشگری سلامت وجود دارد و بر این اساس نیازمند اقدامات اساسی در این ارتباط هستیم، ابراز داشت: در یک تعریف گردشگری سلامت شامل ارائه خدمات در راستای بهبود و افزایش سلامتی در ابعاد جسمی و روحی برای مسافری است که حداقل ۲۴ ساعت اقامت در شهری داشته باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه مطالعات جامع در زمینه گردشگری سلامت در اصفهان آغاز شده است، بیان داشت: در ایران ظرفیت‌های خوبی در زمینه گردشگری درمانی و پزشکی وجود دارد، اما باید دقت کنیم که گردشگری سلامت صرفاً جنبه درمانی و پزشکی ندارد بلکه ظرفیت‌های طبیعی مبتنی بر استفاده از محیط‌های طبیعی استان در مناطق کویری، نمکی، و ماسه زار‌ها و ... وجود دارد.
وی با تأکید بر ظرفیت غرب استان اصفهان در زمینه فراهم ساختن هوایی با اکسیژن فراوان و پاک و تأثیر آن در بهبود بیماری‌های روحی و جسمی گفت: ۲۵ استان کشور نیز از نظر بحث گردشگری سلامت مانند برخورداری از چشمه‌های آب گرم دارای ظرفیت مناسبی هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار