کد خبر: 929486
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: گردشگری سلامت را نباید منوط به بازارهای منطقه کرد بلکه بازارهای جهانی را نیز باید دریافت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،طاهره چنگیز در آئین افتتاح نمایشگاه و کنفرانس گردشگری سلامت اصفهان اظهار داشت: امروز گردشگری سلامت تنها به کشورهای همسایه و منطقه ای ختم شده و این یک آفت است.
وی با بیان اینکه تنها محدود شدن به بازارهای منطقه ای و استان رقابت با خود است و باید پا را وسیع تر گذاشت و با کشورهای جهان و اروپایی خود را مقایسه کرد، ادامه داد: آنچه در برنامه راهبردی استان دیده شده توسعه خدمات است هر چند این مسیر ریل گذاری شده و هموار نیست اما باید جاده سازی و مسیر را برای دیگر نقاط کشور هموار کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توجه به دیپلماسی سلامت را لازم خواند و گفت: گردشگری سلامت یکی از آیتم های دیپلماسی سلامت است و با گردشگری سلامت می توانیم فرهنگ غنی ایران را به نمایش بگذاریم.
وی اعلام کرد: امروز شاهدیم که متأسفانه برخی خودی ها برای جذب طرف های غیرایرانی باعث تخریب دیگر خودی ها می‌شوند که این امر حاصلی جز بی اعتمادی طرف خارجی به هر دو طرف ایرانی ندارد.
چنگیز با بیان اینکه گردشگری سلامت ایران نوپاست، اظهار کرد: این نوع گردشگری در ایران در مرحله شروع قرار دارد و هر رفتاری که در مجامع بین المللی باعث سلب اعتماد شود، بخش خصوصی خارجی را از همکاری با ایران دور می کند.
وی با بیان اینکه در نقشه درمان استان توسعه بخش خصوصی نیز لحاظ شده است،‌ گفت: باید سهم بخش خصوصی را افزایش دهیم چراکه ارائه خدمت در کلینیک ها صرفاً خدمتی بهداشتی و پزشکی نیست، بلکه کمک به امنیت کشور و ایجاد نوعی سرمایه اجتماعی است که این سرمایه ای دراز مدت و ماندگار است و باعث توسعه استان و کشور خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص توجه به افزایش استانداردهای خدمات پزشکی تصریح کرد: توجه به این استاندارد باعث ایجاد سرمایه فرهنگی و خدماتی برای کل کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار