کد خبر: 929632
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
احداث 51 مسکن مددجویی تا پایان سال
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: تا پایان سال 51 مسکن مددجویی برای مددجویان تحت‌پوشش این نهاد در سطح استان ساخته می‌شود.

سیدجواد رضوی از احداث 31 واحد مسکن مددجویان در چند ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: ازابتدای امسال تاکنون 18 مسکن مددجویان روستایی و 18 مسکن مددجویی در مناطق شهری احداث شده و کار ساخت 20 واحد مسکونی دیگر نیز در حال انجام است.

وی از بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن مددجویان به عنوان یکی دیگر از سرفصل‌های کاری کمیته امداد نام برد و افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 128 مسکن ممددجویان استان تعمیر و بهسازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه بخش زیادی از هزینه خانواده‌ها در حوزه مسکن به مصرف می‌رسد تصریح کرد: اگر مشکل مسکن نیازمندان مرتفع شدو بخش مهمی از مشکل آنها حل می‌شود.

وی با اشاره به حاشیه‌نشینی بخشی از خانواده‌های نیازمند به ارتباط فقر با مهاجرت پرداخت و گفت: بخش قابل توجهی از مددجویان کمیته امداد را روستاییانی تشکیل می‌دهند که بنا به دلایلی به شهرها و خصوصا حاشیه شهرها مهاجرت کردند.

رضوی با بیان اینکه این افراد عمدتا فاقد اشتغال مناسب هستند تصریح کرد: کمیته امداد استان امسال اجرای طرحی را در دستور کار خود قرار داده که با تامین زیرساخت‌های لازم این خانواده‌ها را مجاب به مهاجرت معکوس و بازگشت به روستاها کند.

وی با بیان اینکه این خانواده‌ها عمدتا با مهاجرت به شهرها دچار فقری چند لایه می‌شوند خاطرنشان کرد: کمیته امداد در این طرح قرار است که مسکن و اشتغال این خانواده‌ها را در روستاهای آنها تامین و آنها به بازگشت به روستا و وطن خود ترغیب کند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این دستگاه حمایتی در این بخش اظهار کرد: امسال برای بازگشت 150 خانواده به روستاهای خود برنامه‌ریزی کردیم تا از این طریق ضمن ایجاد اشتغال و مسکن برای آنها، زمینه زندگی بهتری را برای آنها فراهم کنیم.

وی از روستاییان به عنوان جمعیتی مولد نام برد و گفت: متاسفانه عمده این افراد پس از مهاجرت به شهرها با مشکل بیکاری مواجه و به مرور دچار فقر بیشتری می‌شوند و این در حالی است که عمده این خانوارها به واسطه تجربه سال‌ها زندگی در روستا می‌توانند در صورت حمایت بیشتر و تامین برخی نیازهای آنها، دوباره به افرادی مولد و تولیدکننده تبدیل شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر