کد خبر: 929801
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
معاون سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی خبر داد
معاون توسعه و برنامه‎ریزی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی گفت: بر اساس تبصره (19) قانون بودجه سال 1397 تعداد کل پروژه‎های استانی با قابلیت واگذاری و یا مشارکت در کشور 12 هزار و 573 پروژه و در آذربایجان‎شرقی 743 پروژه است.

پرویز محمد‎زاده در چهل و چهارمین جلسه شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به اهمیت و ضرورت رویکرد مشارکت عمومی- خصوصی، تقویت زیرساخت‌‏های اقتصادی، زیست‌محیطی، حکمرانی، اساسی و  اجتماعی، کاهش وابستگی به نفت، توجه به نقش صنایع دانش بنیان و مردمی کردن اقتصاد را از جمله الزامات اقتصاد مقاومتی عنوان و اظهار کرد: مشارکت عمومی - خصوص در واقع مردمی کردن اقتصاد با توسعه، تولید و بهره‎برداری از  زیر ساخت‎ها  است.

وی با اشاره به انطباق مفاد برنامه ششم با سیاست‎های کلی اقتصاد مقاومتی بر لزوم مقاوم‎سازی بودجه دولت، تراز پرداخت‌ها، درآمد و رفاه مردم و در نتیجه مقاوم‌سازی رشد اقتصادی تاکید کرد و گفت: همه این امور مستلزم مشارکت حداکثری مردم به‌ویژه جوانان در توسعه تولید ملی است.

محمدزاده در ادامه به تشریح تبصره (19) قانون بودجه سال 1397 و آیین نامه اجرائی آن پرداخت و هدف از اجرای این تبصره را توجیه‌پذیر و اقتصادی کردن طرح‌ها در جهت ایجاد انگیزه در بخش خصوصی و جلب مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی و تعاونی در اجرای طرح‎ها و پروژه‎های منتخب اعلام کرد.

معاون توسعه و برنامه‎ریزی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی دامنه شمول این آئین‌نامه را کلیه طرح‌ها و پروژه‌های جدید، نیمه‌تمام، تکمیل شده و در حال بهره‌برداری و فعالیت‌های وابسته به آنها ذکر کرد و گفت: تعداد کل پروژه‎های استانی با قابلیت واگذاری و یا مشارکت در کشور 12 هزار و 573 پروژه و در آذربایجان‎شرقی 743 پروژه است.

وی، همچنین به تشریح عملکرد مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های استانی در سال 1396 در کل کشور پرداخت و درصد تحقق این مشارکت نسبت به تعداد پروژه‎های پیش‎بینی شده در آذربایجان‎شرقی را 100 درصد اعلام کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر