کد خبر: 929820
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:
مراسم سنتی مذهبی قالیشویان درخطه ولایت مدار و شهید پرور کاشان به عنوان یکی از کم نظیرترین مراسم های معنوی و دینی در سطح کشوراست.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در حاشیه مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین در مشهداردهال در کاشان، مراسم قالیشویان را برگرفته از مکتب عاشورا و از شعائر اسلام و مکتب تشییع دانست و گفت: همان طور که امام حسین (ع) در روز عاشورا با ایثارگری و رشادت درس آزادگی به همگان آموخت، سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) نیز با تسلیم نشدن در برابر دشمن همچون جدش امام حسین (ع) به شهادت رسید.
وی، حضور پرشور مردم خصوصا جوانان در مراسم قالیشویان را نشان از عشق و ارادت به آنها به اهل بیت (ع) و سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) دانست و افزود: مردم با حضور عاشقانه خود در این مراسم معنوی، به فرزندان اهل بیت(ع) اعلام کردند که حاضریم راه شما را تا پای جان ادامه دهیم و هیچ گاه زیر بار سلطه بیگانگان و استکبارجهانی نخواهیم رفت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، از مراسم سنتی مذهبی قالیشویان درخطه ولایت مدار و شهید پرور کاشان به عنوان یکی از کم نظیرترین مراسم های معنوی و دینی در سطح کشور نام برد و گفت: این مراسم، بعد از عاشورا و اربعین حسینی کم نظیرترین مراسم می باشد.
وی با ارج نهادن به نماد قالیشویان و با بیان اینکه این مراسم به ثبت جهانی یونسکو رسیده است، اظهار کرد: نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با ثبت این مراسم، نگاه ویژه ای نسبت به توسعه و عمران و آبادانی حرم این امامزاده واجب التعظیم دارد.
حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی با بیان اینکه در آستان سلطان علی بن امام محمد باقر (ع)، مرکز تحقیقات و پژوهش و نشر معارف اهل بیت (ع) تاسیس می گردد، ادامه داد: در طرح جامع حرم این امامزاده، زیدبن علی (ع) و شاهزاده حسین (ع) نیز باید گنجانده شود تا این منطقه تبدیل به یک قطب فرهنگی درکشور شود.
وی با بیان اینکه آستان سلطان علی بن باقر(ع)، حرم چهارم اهل بیت (ع) در کشور است، افزود: امیدواریم با کمک مردم و خیرین و مسئولین نسبت به توسعه این آستان اقدام جدی به عمل آید.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان، از واگذاری 64 هکتار اراضی اطراف امامزاده سلطان علی بن امام محمدباقر(ع) به منظور اجرای پروژه های فرهنگی و توسعه این آستان خبرداد و گفت: از مجاوران آستان، ائمه جمعه و جماعات، روحانیون، وعاظ و مسئولین می خواهیم که درجهت توسعه و آزادسازی حریم این امامزاده همکاری کنند، البته سازمان اوقاف و امورخیریه به دنبال کسب رضایت مجاورین این آستان می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار