کد خبر: 929937
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری سمنان از آغاز به کار رسمی سازمان آرامستان‌های شهرداری در سمنان خبر داد و گفت: آرامستان‌ها یکی از نیازهای ضروری و اساسی برای جوامع محسوب می‌شود .

علیرضا جندقی اظهار کرد: امروزه با توسعه فضاهای شهری و افزایش جمعیت و به تبع آن افزایش مرگ و میر، تقاضا برای ایجاد کاربری‌های مرتبط با این فضا افزایش یافته است .

وی افزود: در این راستا توسعه آرامستان‌ها و افزایش کیفیت خدمات آن بیش از پیش احساس می‌شود. لذا ایجاد فضاهای متمرکز تحت عنوان آرامستان و کارکرد چند محوری آن توانسته است آرامش را به شهروندان و شهر تزریق کند .

وی هدف از تشکیل این سازمان و آغاز فعالیت آن را مدیریت عملکرد آرامستان‌ها برشمرد و اضافه کرد: ارتقاء سیستمی،نظارت بر حسن انجام همه استاندارد‌های موجود مرتبط با امور آرامستان از قبیل متمرکز سازی و ایجاد ساختار اداری مناسب در امور پذیرش متوفیان،حمل اجساد،تغسیل،تکفین،تدفین در آرامستانهای تحت مدیریت،ایجاد مراکز خدمات رفاهی،مذهبی آرامستان توسط بخش خصوصی،برنامه ریزی،بودجه‌ریزی و اجرای طرح‌های توسعه محور در راستای به روز رسانی خدمات از دیگر ماموریت‌ها و وظایف این سازمان است .

جندقی گفت: تعامل با سازمان‌های درون و برون سازمانی که وظایف مشترکی با سازمان دارند و همچنین تعامل با آرامستان‌های سایر شهر‌ها و تبادل تجربیات و دانش در حیطه وظایف سازمانی،تعامل با اتحادیه آرامستان‌های کشور در راستای ارتقاء روز افزون کیفیت خدمات از جمله دیگر فعالیت های سازمان آرامستان‌هاست که بر اساس اساسنامه ابلاغی مشتمل بر ۸ فصل و ۲۸ ماده و ۱۰ تبصره است که سال گذشته از سوی سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور خدمات مربوط به این حوزه معرفی شد .

وی همچنین افزود: سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری سمنان در راستای انجام رسالت خود همواره سعی در ارائه به موقع خدمات مطلوب به مراجعان خانواده‌های متوفی داشته و اقداماتی نیز تاکنون در جهت توسعه و بهسازی آرامستان‌ها و ارتقای سطح کیفی خدمات به شهروندان به انجام رسانده است که با آغاز به کار رسمی سازمان مدیریت آرامستان‌ها، این سازمان نیز به منظور گسترش و توسعه خدمات و تسکین خاطر مراجعین تمام توان خود را به کار گرفته است .

وی با بیان اینکه سه آرامستان زیر نظر شهرداری سمنان هستند افزود: این آرامستان‌ها شامل بهشت یحیی(وادی السلام)، سنادره و آرامستان خیابان شهید احمدپناهی(عمرقدم) است که دو آرامستان سنادره و احمدپناهی متروکه بوده و متاسفانه تاکنون دفنی در حفاضت از آنها صورت نمی‌گرفته است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر