کد خبر: 930139
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
یازدهمین راهپیمایی دریایی برای لغو محاصره غزه دیروز در منطقه واحه واقع در شمال غزه برگزار شد. با ادامه تظاهرات‌ها در غزه نتانیاهو به ارتش این رژیم دستور داده آماده آغاز عملیات نظامی در غزه باشد.
یازدهمین راهپیمایی دریایی برای لغو محاصره غزه دیروز در منطقه واحه واقع در شمال غزه برگزار شد. با ادامه تظاهرات‌ها در غزه نتانیاهو به ارتش این رژیم دستور داده آماده آغاز عملیات نظامی در غزه باشد.
بر اساس نظرسنجی «شرکت اخبار تلویزیون اسرائیل» که روز یک شنبه منتشر شد، اگر انتخابات در سرزمین‌های اشغالی همین امروز برگزار شود، حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، ۳۲ کرسی به دست می‌آورد. به همین خاطر، روزنامه «جروزالم‌پست» دیروز نوشت که سران سه حزب عضو کابینه دولتی رژیم صهیونیستی بعد از نشستی که روز یک شنبه با نتانیاهو داشتند، گفتند از حرف‌های وی اینگونه برداشت کرده‌اند که او در فوریه یا مارس ۲۰۱۹ انتخابات زودهنگام برگزار خواهد کرد. تحت چنین شرایطی، ظاهراً نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چندان از ماجراجویی در غزه ناخرسند نخواهد بود. شبکه ۱۳ اسرائیل دیروز گزارش کرد که نتانیاهو به کابینه اسرائیل اطلاع داده که در صورت بهبود نیافتن اوضاع انسانی در نوار غزه آماده اجرای عملیات نظامی در این منطقه است. نتانیاهو گفت: «ما آماده انجام عملیات نظامی در نوار غزه هستیم و این صرفاً در حد حرف نیست. سایت اسرائیلی i۲۴ هم به نقل از آوی دیختر، رئیس کمیسیون خارجی و امنیت کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی گزارش کرد اسرائیل هرگز حضور جنبش حماس را در نوار غزه نخواهد پذیرفت. وی افزود: تل‌آویو هرگز نخواهد پذیرفت که یک رژیم تروریستی میان آن و مصر وجود داشته باشد و باید تأسیسات حماس را با زور از بین ببرد. پیش‌تر آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل هم تصمیم گرفته بود مساحت ماهیگیری در سواحل غزه را در واکنش به کمپین راهپیمایی «بازگشت» فلسطینیان کاهش دهد. این در حالی است که تظاهرات لغو محاصره غزه همچنان ادامه دارد. هیئت تحرک ملی برای لغو محاصره دیروز عصر یازدهمین راهپیمایی خود را با شعار «به سوی تو می‌آییم فلسطین» در سواحل شهرک بیت‌لاهیا برگزار کرد و ده‌ها قایق به همراه هزاران نفر از شهروندان فلسطینی در آن مشارکت کردند. «ادهم ابوسلمیه» سخنگوی هیئت تحرک ملی برای لغو محاصره غزه طی کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد که این راهپیمایی با هدف معطوف کردن توجه افکار عمومی به درد و رنج ملت فلسطین؛ به ویژه ماهیگیرانی که به شدت از محاصره رنج می‌برند، برگزار می‌شود. وی افزود: تظاهرات‌های حق بازگشت تا لغو محاصره غزه ادامه پیدا خواهد کرد، اما مسئله تأسف‌بار این است که همزمان با مبارزات ۲ میلیون شهروند فلسطینی ساکن باریکه غزه علیه رژیم صهیونیستی که تاکنون منجر به شهادت بیش از ۲۰۰ نفر و زخمی شدن ۲۲ هزار نفر دیگر شده است و با وجود تحرکات برخی کشور‌های دوست و حامی فلسطین، تشکیلات خودگردان فلسطین با ممانعت از واردات سوخت به غزه نقش شریک اصلی را در محاصره ایفا می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار