کد خبر: 930150
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شاهرود
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به آغاز برداشت محصول پیاز از مزارع این شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود سه هزار و ۶۴۵ تن پیاز از مزارع زیرکشت این محصول در شاهرود برداشت شود .

محمدرضا قاسمی با اشاره به ارقام کشت شده پیاز در مزارع این شهرستان اظهار کرد: پیاز رقم زرگان فلات در ۲۷۰ هکتار از اراضی کلاته‌های غربی کشت شده است .

وی با بیان اینکه برداشت این رقم پیاز در مزارع زیر کشت آن آغاز شده است اضافه کرد: زرگان مهمترین رقم کشت شده پیاز در شهرستان شاهرود است و پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۳ هزار و ۶۴۵ تن پیاز برداشت شود .

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از افزایش سطح زیر کشت محصول پیاز در اراضی کلاته‌های غربی خبر داد و گفت: سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته ۳۰ هکتار افزایش داشته است .

قاسمی با بیان اینکه مزارع زیر کشت محصول پیاز در این مناظق مجهز به سیستم آبیاری نوین است افزود: از مجموع سطح زیر کشت ۱۲۰ هکتار آن مجهز به سیستم‌های آبیاری تحت فشار است .

وی با بیان اینکه پیاز از جمله محصولاتی است که نیاز به آب‌دهی بسیاری دارد افزود: در راستای بهینه‌سازی مصرف آب تغییر الگوی آبیاری در مزارع زیر کشت این محصول در دستور کار است .

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با بیان اینکه محصول پیاز پرآب‌بر است افزود: با توجه به کمبود منابع آبی تلاش می‌شود تا از کمترین سطح زیر کشت بیشترین عملکرد به دست آید

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر