کد خبر: 930177
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز مطرح کرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بعد از دارالفنون، اولین رشته پرستاری در ارومیه ایجاد و سپس به تبریز منتقل شده و اولین فارغ‌التحصیلان رشته پرستاری حدود یک قرن پیش از تبریز فارغ‌التحصیل شدند.

محمدحسین صومی در همایش دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه طبق شواهد تاریخی و مطالعات انجام شده، تفکر تعالی‌خواهی از همان ابتدا در تبریز وجود داشته است، اظهار داشت: ایلخانیان با حمله به ایران سبب کشتارهای زیادی شدند، اما با رسیدن به تبریز، دانشگاهی تاسیس کردند که به هفت زبان زنده دنیا در آن تدریس می‌شد.

وی اضافه کرد: بعد از دارالفنون، اولین رشته پرستاری در ارومیه ایجاد و سپس به تبریز منتقل شده و اولین فارغ‌التحصیلان رشته پرستاری حدود یک قرن پیش از تبریز فارغ‌التحصیل شدند.

صومی گفت: دانشجویان جدیدالورود، میزبان اصلی و کسانی هستند که در آینده دانشگاه را اداره خواهند کرد.

صومی با تاکید بر ضرورت مطالعه تاریخ افزود: با مطالعه و نگاهی به تاریخ کشورمان خواهیم دید که اگر کسانی نبودند که در هشت سال دفاع مقدس ایثار کنند، اکنون ما و شما دانشجویان اینجا نبودیم.

وی عنوان کرد: برخلاف حواشی ایجاد شده، کشور قبل از انقلاب چندان پیشرفت نکرده و خیلی عقب‌مانده‌تر از جوامع همتراز خود بود و همانگونه که ترامپ سایه خود را بر کشور عربستان سعودی انداخته است، آمریکایی‌ها نیز بر کشور ما حکومت می‌کردند.

صومی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پذیرفته‌شدگان در دانشگاه علوم پزشکی، استعدادهای درخشان جامعه بوده و امید است استعداد خود را در راستای نخبه‌پروری به کار گیرند، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز از جایگاه علمی خوبی در رتبه‌بندی‌های مختلف برخوردار بوده و تلاش‌ها در راستای ارتقاء روزافزون این دانشگاه است.

وی خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: در شرایطی که همه تلاش می‌کنند ما را ناامید کنند، ناامید نشوید و برای ساختن آینده‌ای بهتر برای خود و جامعه تلاش کنید.

گفتنی است، همایش دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی تبریز، صبح روز دوشنبه (شانزدهم مهر) در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر