کد خبر: 930251
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
نیاز دانشگاه فنی و حرفه‌ای به ۸۵۰۰ عضو هیئت علمی
طبق ماده ۲۳ برنامه پنجم سال ۱۳۹۰ آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای متعلق به وزارت آموزش و پرورش از این وزارتخانه جدا شدند و دانشکده فنی و حرفه‌ای زیر نظر وزارت علوم شکل گرفت.
ابراهيم مشيرى
طبق ماده ۲۳ برنامه پنجم سال ۱۳۹۰ آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای متعلق به وزارت آموزش و پرورش از این وزارتخانه جدا شدند و دانشکده فنی و حرفه‌ای زیر نظر وزارت علوم شکل گرفت. این دانشگاه هم‌اکنون حدود ۱۷۰ هزار دانشجو را تحت پوشش خود قرار داده است، اما با توجه به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای قبلاً متعلق به آموزش و پرورش بود با تبدیل شدن این سازمان به دانشگاه، ساختار این دانشگاه تغییری نکرد.

کمبود عضو هیئت علمی و قیمت بالای تجهیزات فنی؛ مشکلات مهم دانشگاه
در همین رابطه معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از نیاز این دانشگاه به ۸۵۰۰ عضو هیئت علمی خبر داد و گفت: این دانشگاه می‌تواند به نیاز جامعه به نیروی ماهر و اشتغال‌آفرینی و تولید بیشتر پاسخ دهد.
دکتر «رضا مهدی» با بیان اینکه ضعف مالی آموزش و پرورش به دانشگاه فنی و حرفه‌ای به ارث رسیده است، تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با وجود اینکه ۴۰ درصد دانشجویان را پوشش می‌دهد، اما دارای ۸ درصد بودجه آموزش عالی کشور است.

معضل اصلی دانشگاه‌ها
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تأکید بر اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند به نیاز جامعه به نیروی ماهر و اشتغال‌آفرینی و تولید بیشتر پاسخ دهند، تصریح کرد: اگر پیش از این به این موضوع با نگاه کارشناسانه پرداخته می‌شد امروز شاهد مشکلی مانند بیکاری نبودیم. وی ناامیدی نسل جوان دانشجو را معضل اصلی دانشگاه‌ها دانست و گفت: در بهترین شرایط حدود ۸۵۰۰ نفر عضو هیئت علمی نیاز داریم، چون با مدرسین مدعو اهداف این دانشگاه محقق نخواهد شد و برای توانمندسازی و پرورش نیروی فنی و حرفه‌ای به اعضای هیئت علمی نیازمندیم.
جذب اعضای هیئت علمی برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای توسط فراخوان جذب وزارت علوم انجام می‌شود. پس از اینکه وزارت علوم فراخوان جذب اعضای هیئت علمی را اعلام کرد و افراد در این فراخوان شرکت کردند در صورت اینکه شرایط دانشگاه فنی و حرفه‌ای را داشته باشند جذب دانشگاه می‌شوند. طبق برنامه ۳۰ درصد اعضای هیئت علمی باید در مقطع دکتری و ۷۰ درصد آن‌ها در مقطع فوق‌لیسانس باشند. افرادی که دارای مدرک فوق‌لیسانس هستند باید سه سال سابقه فنی داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر