کد خبر: 930312
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
لاریجانی در سومین اجلاس بین‌المجالس:
رئیس مجلس شورای اسلامی مشکلات جهانی را نتیجه یکجانبه‌گرایی امریکا بیان کرد و اتحاد کشور‌ها را در برابر اقدامات فراقانونی و یکجانبه‌گرایانه خواستار شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی مشکلات جهانی را نتیجه یکجانبه‌گرایی امریکا بیان کرد و اتحاد کشور‌ها را در برابر اقدامات فراقانونی و یکجانبه‌گرایانه خواستار شد.
علی لاریجانی طی سخنانی در سومین اجلاس بین‌المجالس اوراسیا در شهر آنتالیای ترکیه گفت: امریکا و رژیم اسرائیل عامل به‌هم‌ریختگی امنیت جهانی هستند و اقدامات یکجانبه قدرت‌هایی مانند امریکا در برخورد با مسائل بین‌المللی، مشکلات و چالش‌های گسترده‌ای را برای جامعه بین‌المللی ایجاد کرده است. وی خروج غیرقانونی از برجام، تصمیم غیرقانونی دولت امریکا در مورد مسئله فلسطین مبنی بر اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت یک رژیم نامشروع، اشغالگر و متجاوز، خروج از پیمان آب و هوایی پاریس و به هم زدن نظام تعرفه‌ای تجارت جهانی را نمونه‌هایی روشن از این گونه اقدامات ذکر کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی مبارزه منفی امریکا با پیمان آب و هوایی پاریس، زیر پا گذاشتن یکی از موضوعات حساس محیط زیستی و جهانی دانست و گفت: این امر بی اعتنایی به حقوق همه ملت‌ها خواهد بود. رئیس مجلس شورای اسلامی اقدام خودخواهانه، یکجانبه و غیرقانونی دولت امریکا در خروج از برجام و برقراری مجدد تحریم‌های ظالمانه علیه ملت بزرگ ایران را از جمله علائم هشداردهنده ظهور مجدد گفتمان پوسیده و مندرس یکجانبه‌گرایی در روابط بین‌الملل ذکر کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان مشکلات جهانی را نتیجه یکجانبه‌گرایی امریکا بیان کرد و اتحاد کشور‌ها را در برابر اقدامات فراقانونی و یکجانبه گرایانه خواستار شد. لاریجانی تأکید کرد: بدون تردید این گونه نگرش‌ها و برخی سیاست‌های چالش‌برانگیز و تنش‌زا در حوزه‌های مختلف از سوی برخی کشورها، فرآیند رشد و توسعه همه‌جانبه را تحت تأثیر قرار داده و اصل حاکمیت جهانی، چندجانبه گرایی و تجارت آزاد را با چالش روبه‌رو ساخته است. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه این نگرش‌های به‌شدت خودپرستانه و استکباری، با ادبیات نازی همراه شده و برگرفته از توهم استراتژیک است که به گواه تاریخ، نتیجه آن، بی ثباتی و ناامنی جهانی، گسترش هرج و مرج گرایی و تهدید صلح و امنیت بین‌المللی است. رئیس مجلس شورای اسلامی ایران افزود: محیط و فضای جهانی همکاری‌های اقتصادی و توسعه‌ای، در حال تغییر است و رشد و توسعه همه‌جانبه، مبنایی برای همکاری در زمینه توسعه منطقه‌ای و بین‌المللی شده که بیانگر یک تغییر پارادایمی در حوزه روابط اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی است. لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی ایران تأکید می‌کند که به دلیل این چالش، ایستادگی در برابر یکجانبه‌گرایی، همکاری بین اعضای مجالس اوراسیا را بیش از هرزمانی ضروری کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار