کد خبر: 930340
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به اینکه دولت در حال بررسی کریدور اقتصادی چین است، گفت که مردم بلوچستان از مزایای پروژه سی‌پک محروم نخواهند شد.
نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به اینکه دولت در حال بررسی کریدور اقتصادی چین است، گفت که مردم بلوچستان از مزایای پروژه سی‌پک محروم نخواهند شد.
عمران‌خان روز سه شنبه در نخستین سفر خود به ایالت بلوچستان گفت: «در حال بررسی دوباره کریدور اقتصادی چین موسوم به سی‌پک هستیم.» به گزارش اسپوتنیک، وی تأکید کرد: «مردم بلوچستان از مزایا و منافع کریدور اقتصادی چین محروم نخواهند شد.» خان تأکید کرد: «اعتراضاتی در زمینه منافع کریدور چین برای بلوچستان وجود دارد، اما دولت مصمم به بررسی دوباره پروژه «سی‌پک» و مزایای آن برای مردم این ایالت است.» وی افزود: «از تمام توان خود برای جبران محرومیت مردم بلوچستان در دولت‌های قبلی استفاده خواهیم کرد». عمران‌خان تصریح کرد: «بزرگ‌ترین مشکل پاکستان فساد مالی است که بدون ریشه‌کن کردن آن پیشرفت بلوچستان ممکن نخواهد بود.» وی افزود: «دولت‌های قبلی اهمیتی به بلوچستان ندادند، اما دولت جدید مانند سایر ایالت‌ها در راستای پیشرفت این منطقه گام برمی‌دارد.» از سوی دیگر، یک روزنامه چینی در گزارشی از فروش بزرگ‌ترین محموله پهپاد‌های پیشرفته ساخت این کشور به پاکستان خبر داد. به گزارش روزنامه گلوبال تایمز، نیروی هوایی پاکستان اعلام کرد: پهپاد‌های چینی از نوع «وینگ‌لانگ» نقش مهمی در بالا بردن توان نظامی این کشور دارد. پهپاد‌های چینی وینگ‌دونگ با همکاری شرکت هوا فضای کامرا پاکستان و شرکت فناوری چینگدو چین ساخته شده است. قرار است در مرحله اول پاکستان ۴۸ فروند پهپاد وینگ‌لانگ از چین تحویل بگیرد این در حالی است که همکاری برای تولید بیشتر این نوع پهپاد‌ها ادامه خواهد یافت. صادرات این نوع پهپاد به پاکستان بزرگ‌ترین محموله صادراتی نظامی چین به این کشور است که از اهمیت بالایی برخوردار است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
hamidrasoul
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
ایران،چین،هند،ترکیه،پاکستان،قطر،سوریه،یمن،لبنان،کم وبیش روسیه...........سدی محکم درمقابل تمامیت خواهی غرب(آمریکا)...........
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار