کد خبر: 930345
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
تلویزیون راهش را اشتباه می‌رود، نمی‌توان با همکاری اسپانسر برنامه‌ای تولید کرد که قرار است مثل دانشگاه عمل کند.
تلویزیون راهش را اشتباه می‌رود، نمی‌توان با همکاری اسپانسر برنامه‌ای تولید کرد که قرار است مثل دانشگاه عمل کند. این طور نیست که یکی سرمایه بدهد و یکی دیگر محتوا را تعیین کند بلکه در این شرایط همان سرمایه‌گذار تعیین می‌کند که محتوا چه باشد.
کامیار اسماعیلی مجری و برنامه‌ساز تلویزیون با بیان این مطلب گفت: حضور اسپانسر‌ها برای ساخت برنامه‌های تلویزیونی اقدام اشتباهی است. اگر برنامه مناسبی برای نوجوانان نداریم یعنی اراده‌ای برای داشتن چنین برنامه‌هایی وجود نداشته است.
وی درباره نبود این برنامه‌ها اظهار کرد: وقتی می‌بینید مجموعه‌ای خروجی ندارد ابتدا باید دلیل این امر را از مدیر آن مجموعه پرسید و دلایل مدیر مجموعه را جویا شد. مدیرانی که تاکنون بر مسند کار بوده‌اند و هستند باید پاسخگو باشند، چون رسانه ملی متعلق به مردم است و اگر ما اعتقاد داریم صداوسیما یک دانشگاه است پس باید مطلب آموزنده ارائه کند. وی که از مجریان برنامه خاطره انگیز «نیمرخ» است، درباره نبود بودجه در تولید برنامه‌های مرتبط با نوجوانان اظهار کرد: مسئله فقط بودجه نیست، بودجه قسمتی از کار است. در درجه اول باید شَم هنری در کار وجود داشته باشد و در اتاق فکر برنامه‌ها از جامعه‌شناس و روان‌شناس دوره نوجوانی بهره گرفته شود، باید این برنامه‌ها از حمایت برخوردار باشند و به این ترتیب بودجه آخرین مرحله است. اسماعیلی با اشاره به اسپانسرمحور شدن برنامه‌ها و کاهش برنامه‌های تخصصی برای قشر‌ها و سنین مختلف تأکید کرد: موضوع خیلی از برنامه‌هایی که ساخته می‌شود برای اسپانسر جالب نیست. مثل این است که با حمایت اسپانسر‌ها اخبار تولید کنید، در این صورت اخبار جهت دار می‌شود، موضوعات برنامه‌سازی هم همین است و کاری که با مشارکت سرمایه گذار دیگری تولید می‌شود محتوای مورد نظر او را هم تأمین می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار