کد خبر: 930460
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
پروژه‌هایی که نمایشی افتتاح می‌شوند!
محمدرضا عباسى
افتتاح مجتمع مسکونی ۲۰۰ واحدی در بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر به ظاهر خبر خوشی است که چندی پیش رخ داد. اما در اصل این خبر نه تنها خوشحال‌کننده نیست، بلکه به دلیل افتتاح دوباره این مجتمع آن هم در کمتر از یک ماه و وجود مشکلات متعدد در واحد‌های مسکونی همچون نبود ساده‌ترین زیرساخت‌ها، چون آب، برق، گاز و تلفن به خبر تلخی برای چهاردانگه‌ای‌ها تبدیل شده است. چرا که حکایت از بی‌تدبیری برخی از مسئولان دارد. خبری که قرار بود طعم شیرین خانه‌دار شدن را تقدیم مردم کند.

در میان هزاران اتفاقات خوشایند و ناگواری که همه روزه در اقصی نقاط کشور ما رخ می‌دهد، مردم شهرستان اسلامشهر چندی پیش شاهد یک اتفاق خوشایند البته در اصل ناراحت کننده بودند، چرا که با بی‌تدبیری برخی از مسئولان، یک پروژه مسکونی ۲۰۰ واحدی برای دومین بار، طی مدت ۲۸ روز به دست مقامات عالی رتبه کشوری و استانی افتتاح شد. مردم شهرستان اسلامشهر به ویژه ساکنان شهر چهاردانگه و محله گلشهر به خوبی یادشان هست که در تاریخ هفتم شهریورماه سال‌جاری، استاندار تهران محمدحسین مقیمی به منظور افتتاح طرح‌های هفته دولت به همراه فرماندار و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان اسلامشهر در سفر یک ساعته به بخش چهاردانگه مجتمع مسکونی ۲۰۰ واحدی باران را افتتاح کردند.

نوبت نخست افتتاح این مجتمع که توسط هیئت مدیره شرکت تعاونی کارکنان بخشداری، شهرداری و دادگاه بخش چهاردانگه و با مشارکت بخش خصوصی در ظرف مدت کمتر از ۳۰ ماه احداث شده بود، به‌دست استاندار تهران انجام شد که این نشان از اهمیت داشتن طرح از یک‌سو برای مسئولان است و از سویی دیگر نداشتن هیچ طرح دولتی برای افتتاح از سوی دولتمردان بود. اما از آنجایی که این پروژه شرکت تعاونی برای مسئولان محلی، از اهمیت زیادی برخوردار بوده، برای بار دوم در ظرف کمتر از یک‌ماه در تاریخ ۵ مهرماه جاری این‌بار به‌دست یک مقام عالی رتبه کشوری و سرپرست وزارت کار، رفاه، تعاون و تأمین اجتماعی در حالی افتتاح شد، که حتی از نظر ظاهری تغییری در پروژه یادشده به‌وجود نیامده بود. بنابر اظهارات تعدادی از ساکنان در این مجتمع، هنوزگاز شهری برای واحد‌ها وصل نشده و اهالی از سرناچاری در واحد‌های بدون امکانات خود مستقر شده و با استفاده ازکپسول و پیک‌نیک و... روزگار سپری می‌کنند. همچنین با توجه به اینکه راه دسترسی به مجتمع آسفالت نشده، اهالی برای تردد مجبورند با عبور از تلی‌خاک و گرد و غبار آلوده، از مسیر این مجتمع تا بلوار طالقانی گلشهر بروند. البته بنا بر سخنان تعدادی دیگری از ساکنان، شهرداری منطقه هم بنا به دلایل نامشخصی از کمترین خدمات شهری که حمل زباله منازل است را برای ساکنان این مجتمع مسکونی که به نوعی از مجموعه خانواده کارکنان شهرداری، بخشداری و دادگستری هستند، نیز محروم کرده است.

فروش یک واحد به افراد متعدد!
یکی دیگر از ابتکارات نادر رخ داده در مجتمع باران، این است که تعدادی از اعضای تعاونی مسکن اظهار می‌کردند که بعد از گذشت ۱۵ سال از عضویت در تعاونی و واریز مبالغی بین ۲ تا ۸ میلیون تومان در سال‌های ۸۲ تا ۸۸، امروز یک واحد مسکونی ۹۳ متری به ۳ عضو تعاونی و به عبارتی به ۳ خانوار تحویل داده شده است و معلوم نیست این ۳ خانواده چگونه باید در این واحد‌ها زندگی کنند. در سفر استاندار تهران به بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر، مقیمی به مسئولان و دستگاه‌های خدمات‌رسان دستور داد، تا هر چه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات اهالی این مجتمع اقدام کنند، اما دریغ از یک عمل و ظواهر امر نشان می‌دهد که دستور استاندار هم حتی تأثیری برعملکرد برخی از مسئولان نداشته است. حضور انوشیروان محسنی‌بندپی سرپرست وزارت کار، رفاه، تعاون و تأمین اجتماعی در مجتمع مسکونی باران برای افتتاح و بریدن ربان و تحویل کلید یک واحد مسکونی به مالک آن در حالی شکل گرفت که در طی یک‌ماه گذشته هیچ اتفاق خوشایندی در روند اجرای فعالیت‌های پروژه رخ نداده و تنها بنر‌های خیرمقدم به مسئولان تغییر کرده بود.
البته این گونه افتتاحیه‌ها در شهرستان اسلامشهر برای نخستین بار نبوده و انتظار می‌رود که با حضور یک فرماندار مردمی و پرتلاش، این آخرین پروژه باشد که برای چندمین بار افتتاح می‌شود. قابل ذکراست که در هفته دولت سال ۹۶ هم تعدادی پروژه به صورت ضرب‌العجل و فوری بدون اینکه تکمیل شده باشند، افتتاح شد که تاکنون تعدادی از آن‌ها هم به بهره‌برداری نرسیده است، برای نمونه می‌توان به ساختمان مجموعه ورزشی آتش نشانی اسلامشهر یا ساختمان مجتمع فرهنگی، سینمایی گلشهر و چند طرح عمرانی دیگر اشاره کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار