کد خبر: 930464
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح خبر داد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از آماده‌سازی جت آموزشی «کوثر ۸۸» در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش میزان، امیر سرتیپ امیر حاتمی اظهار داشت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به رغم همه تحریم‌های به عمل آمده بر ملت بزرگ ایران اسلامی، تحریم‌های ویژه‌ای در حوزه نیروی هوایی و صنعت هوایی اعمال شد که با خروج مستشاران نظامی خارجی از کشور تصور داشتند که نیروی هوایی، زمینگیر و مضمحل خواهد شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به نقش تعیین‌کننده و پیامبر گونه حضرت امام (ره) در پیشرفت‌های صنعت دفاعی و پس از آن هدایت‌های حکیمانه مقام معظم فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در تحولات و پیشرفت‌های چشمگیر و کار‌های بزرگ و متعدد در حوزه قدرت هوایی با رویکرد جهادی و انقلابی اشاره کرد و افزود: امروز شاهدیم که در حوزه هوایی با تحمل تحریم‌های شکننده تبدیل به یک قدرت شده‌ایم.

امیر سرتیپ حاتمی گفت: امروز در شرایطی هستیم که امکانات صنعت دفاعی شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های بزرگ کشور با همدلی و هماهنگی دست در دست هم دارند و در یک سنگر در حال تقویت و پیشرفت حوزه هوایی کشور هستند. وی افزود: پیشرفت‌های صنعت هوایی به گونه‌ای است که در حال حاضر صنعت هوایی ما موفق شده جت جنگنده کوثر را با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و بومی با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رونمایی کند و این در حالی است که تمام تست‌های آزمایشی این جت با موفقیت پشت سر گذاشته شده و امروز صنعت دفاعی آماده است در صورت تأمین منابع مالی، تولید این جت جنگنده را در دستور کار قرار داده و در اختیار سازمان رزم نیروی هوایی قرار دهد.

امیر حاتمی با اشاره به دستیابی به فناوری‌های پیشرفته طراحی و ساخت جت جنگنده کوثر گفت: در حال حاضر بسیاری از کشور‌های پیشرفته دنیا هنوز در این حوزه‌ها وابسته‌اند و با صرف هزینه‌های هنگفت نیازمندی‌های خود را تأمین می‌کنند. وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از آماده‌سازی جت آموزشی کوثر ۸۸ با طراحی، ساخت و فناوری بومی و داخلی در آینده نزدیک خبر داد، گفت: نظرات راهبردی متخصصان، صاحبنظران و اندیشمندان حوزه هوایی را دریافت کرده و آن را در مسیر رشد و پیشرفت صنعت هوایی استفاده کنیم. امیر حاتمی تصمیم‌گیری در حوزه صنعت هوایی را بسیار دقیق، ظریف و حساس دانست و گفت: سرمایه‌گذاری در بخش صنعت هوایی پرهزینه است و باید با دقت نظر در این خصوص حرکت کرد و برگزاری این همایش در واقع بسترسازی جهت حرکت در این مسیر پرافتخار برای جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر دفاع در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه قدرت هوایی بخش مهم و تعیین کننده از قدرت دفاعی کشورمان محسوب می‌شود، تصریح کرد: در این حوزه، بخش‌های راداری، پدافندی، پهپادی و نیروی هوایی از جمله مؤلفه‌های قدرت هوایی ایران اسلامی است که در طول ۴۰ سال عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت‌های خیره کننده‌ای در تمام زمینه‌ها به خصوص حوزه پهپادی دست یافته‌ایم و در این خصوص جزو کشور‌های اول دنیا محسوب می‌شویم. امیر حاتمی ابراز امیدواری کرد صنایع هوایی وزارت دفاع می‌تواند با بهره‌گیری از تجارب ارزنده خود در طول ۴۰ سال اخیر، گام‌های بزرگی را در اقتدار روزافزون قدرت هوایی که لازمه قدرت و بازدارندگی ملی است بردارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار