کد خبر: 930475
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
فرار مالیاتی ده‌ها هزار میلیاردی با کارت‌های بازرگانی یک‌بارمصرف
بررسی عملکرد کارت‌های بازرگانی یک‌بارمصرف نشان می‌دهد تنها در سال‌های اخیر نزدیک به ۴۰هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی از این طریق انجام شده است
بررسی عملکرد کارت‌های بازرگانی یک‌بارمصرف نشان می‌دهد تنها در سال‌های اخیر نزدیک به ۴۰هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی از این طریق انجام شده است، این در حالی است که گویا مبارزه با قاچاق کالا و ارز رنگ‌و‌بویی جدی به خود گرفته است به‌طوری که به گفته یک نماینده مجلس تاکنون ۱۳۰ نفر در حوزه گمرکات دستگیر شده‌اند.
حجم قاچاق کالا و ارز طی سال‌های گذشته حداقل ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار بوده است که این رقم نشان می‌دهد درآمد‌های دولت از محل اخذ مالیات آسیب دیده است.
خبرگزاری تسنیم مدعی شده است طی هفت سال گذشته حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی از طریق سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی انجام شده است. بر این اساس تنها در سال ۹۵ حجم فرار مالیاتی از طریق کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای و یک‌بارمصرف حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
کارت‌های بازرگانی یک‌بارمصرف یکی از معضلات اصلی تجارت خارجی علی‌الخصوص در حوزه واردات است. در حال حاضر برای کنترل تخلفات کارت‌های بازرگانی برای سال اول فعالیت کارت، سقف میزان واردات حدود ۵۰۰ هزار دلار در نظر گرفته شده است. علاوه بر آسیب‌های ارزی، پولی، مالی و تولیدی قاچاق کالا و ارز این عارضه اقتصاد برانداز حوزه منابع انسانی دولت به ویژه مجموعه‌هایی، چون گمرک، وزارت صنعت، سازمان بنادر، سازمان استاندارد، وزارت بهداشت و مجموعه انبار‌های عمومی را مورد آسیب‌هایی قرار داده است که به گفته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس تخلفات عجیب و غریبی در گمرکات اتفاق افتاده است، به‌طوری که منجر به دستگیری ۱۳۰ نفر در حوزه مبارزه با مفسده قاچاق کالا و ارز شده است.
کشف تخلفات عجیب و غریب در گمرک
امیر خجسته با بیان اینکه گزارش تحقیق و تفحص از گمرک را قطعی کردیم، افزود: متأسفانه در تحقیق و تفحص از گمرک شاهد اتفاقات و تخلفات عجیب و غریبی بوده‌ایم و تاکنون ۱۳۰ نفر دراین رابطه دستگیر شده‌اند.
وی یکی از تخلفات عمده گمرک را واردات غیر قانونی ۶ هزار و ۴۸۱ خودرو عنوان کرد و افزود: دراین رابطه متخلفان ۳۴ هزار خودرو نیز به‌صورت غیر قانونی ثبت سفارش کرده بودند که این مسئله نیز کشف شد. نحوه تخلف انجام شده نشان می‌دهد که دراین مسئله برخی مسئولان و مدیران نیز نقش داشته‌اند.
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: از سوی دیگر متخلفان باهمکاری برخی افراد در وزارت صمت و وزارت اقتصاد، با بازکردن ال سی‌های صوری تخلفات زیادی را انجام داده‌اند، برای مثال کریستال چک و آلمانی در تبانی با برخی مسئولان به عنوان شیشه خرده وارد کشور شده است، درصورتی که عوارض گمرکی کریستال ۷۵ درصد، اما عوارض خرده شیشه صفر یا نهایتاً ۵ درصد است.
خجسته با بیان اینکه خود او شخصاً از گمرک کشور بازدید کرده، گفت: تمامی مسائل و تخلفات مطرح شده با سند ومدرک است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
چه ربطیی به گمرک داره
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار