کد خبر: 930483
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه نفس حضور رهبر معظم انقلاب در جمع جوانان و آن سخنان قدرتمندانه و عزتمندانه ایشان حامل معانی و پیام‌های بزرگی بود، این سخنان را گشاینده قفل عملیات روانی دشمن توصیف کرد.
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه نفس حضور رهبر معظم انقلاب در جمع جوانان و آن سخنان قدرتمندانه و عزتمندانه ایشان حامل معانی و پیام‌های بزرگی بود، این سخنان را گشاینده قفل عملیات روانی دشمن توصیف کرد.
به گزارش میزان، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به همایش سراسری خدمت بسیجیان در سراسر کشور، این گردهمایی را نمایشی عظیم از اقتدار جوانان متدین، باعزم و با نشاط کشور دانست و تصریح کرد: اجتماع صدهزار نفری در تهران و حضور مقام معظم رهبری با آن سخنان و بیانات ارزشمند و عزتمندانه، تجلی اقتدار نظام جمهوری اسلامی بود و بسیاری از آثار عملیات روانی دشمن را خنثی کرد.

موشک، نماد اقتدار ما
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به تحقیر‌های مکرر بزرگ‌ترین کشور مدعی منطقه از سوی امریکا، از پذیرش این میزان تحقیر توسط این کشور‌ها ابراز تعجب کرد و گفت: جمهوری اسلامی امروز از چنان قدرت دفاعی بهره‌مند است که توان موشکی ایران برای امریکا و اروپا تبدیل به یک مسئله شده است. موشک، نماد اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی است و ما هیچ‌گاه مبادرت به جنگ نکرده‌ایم، اما همیشه برای دفاع آماده بوده‌ایم.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به هزینه‌های کلان دشمن برای عملیات زرادخانه‌های رسانه‌ای و غیر رسانه‌ای خود یادآور شد: همه این فشارها، شایعات، تخریب‌ها، تهدید‌ها و تحریم‌ها با به صحنه آمدن مردم، باطل و خنثی می‌شود و در این میان حضور پرشور جوانان بانشاط، مصمم و متدین در کنار سخنان غرور‌آفرین مقام معظم رهبری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

پلیس مردم را از خود بداند
رئیس قوه قضائیه به نیروی انتظامی تذکر داد که همانند همیشه مردم را از خود بدانند و در عین قاطعیت، ملاطفت و رأفت به خرج دهند.
آیت الله آملی لاریجانی گفت: به هیچ عنوان برخورد‌های قانونی پلیس نباید توأم با توهین یا رفتار ناشایست باشد.
اشکالات دستگاه قضایی وقتی از سوی علما باشد بیشتر مورد عنایت قرار می‌گیرد.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود پاسخ به اظهارات اخیر برخی از بزرگان حوزه، پیرامون «زندانی کردن مردان بابت مهریه از سوی دستگاه قضایی»، بخشی از این اظهارات را ناشی از عدم اطلاع کافی دانست و نکاتی را جهت شفاف‌سازی این موضوع به تفصیل بیان کرد.
آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: برخی اشکالات نسبت به دستگاه قضایی مطرح می‌شود که وقتی از سوی علمای حوزوی به ویژه برخی مراجع معظم باشد باید بیشتر مورد عنایت قرار گیرد، زیرا می‌دانیم که اگر از میان علمای حوزه کسانی انتقاد می‌کنند، نیت‌شان اصلاح و بهبود وضعیت است و هیچ شائبه‌ای از جهات دیگر وجود ندارد.
آیت الله آملی لاریجانی اضافه کرد: گاهی انتقادات ناشی از عدم اطلاع است. در این صورت اگر این انتقادات در محفلی خصوصی مطرح شود، مسلماً انسب است، چون بیان آن در علن، ممکن است موجب قدح یک دستگاه شود بدون آنکه استحقاق چنین قدحی را داشته باشد.
چرا به گونه‌ای صحبت می‌شود که گویی مسئولان قضایی و قضات شریف از پس کوه قاف آمده‌اند؟!
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اظهارات اخیر برخی از بزرگان حوزه، تصریح کرد: با توجه به این اظهارات به نظر می‌رسد که تبیین‌های صورت گرفته و استدعای روشی طبیعی‌تر برای رفع ابهامات که عوارض کمتری داشته باشد مقبول نیفتاده است و از این جهت مواردی را مطرح کرده‌اند. البته اگر این مطالب به گونه‌ای دیگر بیان می‌شد و مثلاً در خصوص عملکرد چند قاضی بود، در مقام توضیح و موضع‌گیری برنمی آمدم، اما از آنجا که متأسفانه در این اظهارات به صورت مکرر کل دستگاه قضایی مخاطب قرار گرفته است، احساس می‌کنم که اگر برخی توضیحات ارائه نشود به مجموعه قوه قضائیه جفا شده است، زیرا دراین مجموعه عده بسیاری از قضات محترم شامل روحانیون و غیرروحانیون فاضل و متدین مشغول کار هستند که طبق قوانین و فتاوای فق‌های بزرگ عمل می‌کنند.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به سخنی از این مرجع بزرگوار تقلید که گفته است «آخر دستگاه قضا باید مطابق اسلام باشد چرا برخلاف اسلام یک عده بروند زندان» یا اینکه گفته‌اند «عیب کار ما این است که حوزه از دستگاه قضا جدا شده و هرکسی برای خود تصمیمی می‌گیرد» یا فرموده‌اند «دستگاه قضایی ما احترام برای‌شان قائلیم، بنشینند با حوزویان و مسائل را حل کنند و بیخود مردم را به زندان نیندازند، اما یک گوشه‌ای بنشینند خودشان بین خودشان توافق بکنند، قابل حل نیست» اظهار کرد: «به محضر شریف ایشان عرض می‌کنم چرا به گونه‌ای صحبت می‌شود که گویی مسئولان قضایی و قضات شریف از پس کوه قاف آمده‌اند. ما هم از همین حوزه‌ها آمده‌ایم. بسیاری از مسئولان عالی قضایی و قضات دستگاه قضا از روحانیون فاضل، متدین و جلیل‌القدر حوزه‌اند. قضات متدین و فاضلی در قوه قضائیه فعالیت می‌کنند که انسان از دقت‌ها و تعبدشان به احکام اسلام و فتاوای فق‌ها لذت می‌برد. به ضرس قاطع عرض می‌کنم قاضی عالی رتبه‌ای نمی‌شناسم که به احکام اسلامی یا فتاوای لازم الاتباع فق‌های عظام توجه نداشته باشد یا بدان‌ها متعبّد نباشد، لذا این گونه تخطئه را به حق نمی‌دانم.»
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه گفته شده است «چرا زندان‌ها را پر می‌کنید و به محض به اجرا گذاشتن مهریه از سوی زنان، مردان فوراً به زندان می‌افتند»، پاسخ داد: به نظر می‌رسد این مطالب ناشی از خبر‌های نادرست یا برخی تصورات ناصحیح است. این مطلب قطعاً نادرست است، زیرا رویه دادگاه‌های ما چیزی بر خلاف قانون نیست و قضات نیز در این زمینه قانون اصلاح شده نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مصوب ۱۶/۴/۹۴ را اجرا می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار