کد خبر: 930519
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
رئیس اتحادیه اوراسیایی علوم ورزشی:
رئیس اتحادیه اوراسیایی علوم ورزشی با بیان اینکه ورزش زبان مشترکی برای پیوند ملت ها، صلح و دوستی است، گفت: ورزش ابزار قدرتمندی برای توسعه ارتباطات کشورهاست و از این رو باید از دیپلماسی ورزشی برای گسترش روابط کشورها و توسعه صلح و دوستی استفاده کرد.

پروفسور مهمت گونای  در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره اوراسیایی علوم ورزشی در دانشگاه تبریز با تقدیر از برگزارکنندگان این همایش اظهار داشت: از جمله مهم‌ترین دستاورد این کنگره افزایش دوستی بین کشورهای عضو است و در همین راستا ضروری است با برگزاری چنین برنامه‌هایی بتوان بر توسعه و همکاری ملت‌ها و کشورها افزود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه  ایران همواره برای ما اهمیت زیادی دارد، افزود: برگزاری اولین کنگره در تبریز را به خاطر انتخاب این شهر به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام برگزیدیم.

رئیس اتحادیه اوراسیایی علوم ورزشی در خاتمه یادآور شد: ورزش زبان مشترکی است که همه ما را به همدیگر پیوند می‌دهد و از این رو باید از این ظرفیت برای توسعه همکاری مشترک بین ملت‌ها استفاده کرد.

به گفته وی اگر در بین کشورها و ملت‌های منطقه صلح و دوستی باشد، بیگانگان نمی‌تواند در منطقه دخالت و نفوذ داشته باشند.

 

نقش تعیین‌کننده ورزش برای ارتقای توسعه همکاری بین المللی

شکور اکبرنژاد رئیش شورای شهر تبریز نیز در این کنگره اظهار کرد: ورزش نقش تعیین‌کننده‌ای برای ارتقاء توسعه همکاری بین‌المللی بین کشورها برعهده دارد و بر این اساس ما می‌توانیم از این ابزار برای توسعه گسترش ارتباطات بین‌المللی استفاده کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در مراسم افتتاحیه  این کنگره ضمن خیر مقدم به شرکت ‌نندگان در این کنگره گفت: دانشگاه تبریز به لحاظ قدمت دومین دانشگاه کشور بعد از دانشگاه تهران است و در حال حاضر با داشتن 21 دانشکده، 24 هزار دانشجو، 800 نفر هیات علمی، چندین قطب علمی و مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های مجهز به عنوان یکی از دانشگاه‌های سطح یک کشور و جامع مطرح است.

اصغر عسگری در ادامه، توسعه همکاری‌های بین‌المللی را از جمله راهبردهای کلان دانشگاه تبریز برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر این دانشگاه در عرصه توسعه همکاری‌های بین‌المللی نیز به صورت گسترده فعال بوده و با دانشگاه‌های مختلف جهان به ویژه با کشورهای منطقه قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری دارد.

به گفته وی هم اکنون دانشگاه تبریز 80 قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌های دنیا دارد و در اتحادیه‌های بزرگ بین‌المللی از جمله اتحادیه دانشگاه‌های جهان (IAU)، اتحادیه دانشگاه‌های بین‌المللی (IUC) و اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز(KUNIB) حضوری فعال دارد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر