کد خبر: 930526
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
مدیر روابط عمومی آبفای کشور:
مدیر روابط عمومی آبفای کشور گفت: استفاده از آب شیرین‌کن آثار زیست محیطی را دارد، چراکه نمک حاصل از آن یک خطر بزرگ بوده و نمی‌دانیم چگونه آن را حذف کنیم.

محمد خلیلی‌پیر  در همایش ردپای آب و رونمایی از طرح ملی آموزشی «بانوی آب» در مجتمع فرهنگی پتروشیمی تبریز اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در دو سال گذشته دو کار خلاقانه در رابطه با آموزش مدیریت مصرف ارائه داده به طوریکه این دو  فعالیت به جریان ملی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه الگوی پیشنهادی برای فعالیت آموزشی مدل بسیار خوب و موفق در سطح کشور شده است، گفت: کمبود آب و مسائل ناشی از تخریب محیط‌زیست کیفیت زندگی همه را به مخاطره انداخته که برای مثال خشک شدن دریاچه ارومیه که ناشی از رفتار غلط خودمان بوده که به تبع آن دو منطقه آذربایجان‌شرقی و غربی را به خطر انداخته است.

مدیرکل روابط عمومی آبفای کشور خاطرنشان کرد: تغییرات نامناسب اقلیم برای کشور پیامدهای ویرانگری داشته است به طوریکه بخشی از آن را در بارش‌های دور از انتظار در مناطق شمالی کشور می‌توان دید که نتیجه رفتار و بد مصرف‌کردن ما نسبت به منابع طبیعی بوده است.

وی با اشاره به نحوه تأمین آب شرب، گفت: در مجموع می‌توان گفت که تمام اقدامات مهندسی صورت گرفته و راه زیادی مانده که بخواهیم انجام دهیم، از این‌رو ناگزیر به مطالعه روی آب‌های ژرف پرداخته‌ایم تا از این طریق یا  طرح انتقال آب از دریا و آب‌شیرین‌کن انجام گیرد.

خلیلی‌پیر، طرح انتقال آب با طول خط ۹۰۰ کیلومتر از دریای عمان به خراسان را مورد اشاره قرار داد و گفت: البته این اقدامات هزینه را بالا برده و خطرات زیست‌محیطی را در پی دارد.

مدیرکل روابط عمومی آبفای کشور متذکر شد: استفاده از آب شیرین‌کن آثار زیست‌محیطی را دارد چراکه نمک حاصل از آن یک خطر بزرگ بوده و نمی‌دانیم چگونه آن را حذف کنیم.

وی با بیان اینکه در فلات مرکزی خواسته و ناخواسته وارد یک جنگ شده‌ایم و هر کدام از استان‌ها فکر می‌کنند حقی از آنها ضایع شده است، گفت: برای نمونه امسال آورد رودخانه کارون بیش از ۶ میلیارد مترمکعب کاهش داشته است و این امر باعث شده تا کیفیت زندگی مردم به شدت آسیب ببینید در حالی که مردم خوزستان مسبب آن را اصفهان و یزدی‌ها می‌دانند.

خلیلی‌پیر تاکید کرد:  همه می‌توانیم با مدیریت مصرف کاری کنیم و اصلاً در آخر راه نیستیم ولی اگر به موقع کاری انجام ندهیم طبق پیش‌بینی‌ها با مهاجرت زیادی روبه‌رو خواهیم شد.

وی توضیح داد: شاید همه تصور پر آبی از منطقه مازندران را دارند در حالی که سال گذشته این منطقه  ۷۰ روز بارندگی نداشت و متوسط دمای استان  مازندران  بالای ۳۹ درجه بود و حتی علاوه بر این در این استان با بحران کیفی و کمی هم روبه‌رو شدیم.

مدیر روابط عمومی شرکت آبفا ابراز کرد: راه حل مصرف آب یک راحل مدیریتی بوده و با همکاری می‌توان آب را به آیندگان ذخیره کرد به طوریکه روش حال حاضر برخورد با محیط‌زیست نامناسب بوده و قطعا آیندگان ما را نخواهند بخشید.

وی با بیان اینکه طرح رونمایی از پویش ملی «بانوی آب» با هدف آموزش زنان خانه‌دار جهت مدیریت مصرف است و این آغازی برای همه بوده تا آموزش گسترش یابد، گفت: باید، باور کرد که آب نیست و بر اساس این باور رفتار کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر