کد خبر: 930596
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
زاکانی در کنگره جمعیت جانبازان:
جامعه باید به دست شایستگان اداره شود و کسانی که فکر انقلابی دارند، نه کسانی که خسته هستند.
به گزارش فارس، علیرضا زاکانی روز پنج‌شنبه در دومین کنگره سراسری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه مکتب امام در دو بُعد نظری و عملی، مخالفان و رقبایی دارد، گفت: مخالفان مکتب امام، پنج ویژگی مکتب امام را برنمی‌تابند. وی افزود: نخستین ویژگی‌ای که آن‌ها برنمی‌تابند، مکتبی بودن آن است. جامعیت دین، استمرار ولایت و ولایت مطلقه فقیه، اعتقاد به مردم‌سالاری و در نهایت اینکه انقلاب زمینه‌ساز ظهور است، از دیگر ویژگی‌های مکتب امام است که مخالفان برنمی‌تابند. زاکانی با بیان اینکه رقبای مکتب امام نیز این ویژگی‌ها را قبول ندارند، تصریح کرد: ممکن است پرچم امام هم بالای سرشان باشد، اما این ویژگی‌ها را قبول نداشته باشند.
نماینده سابق مجلس درباره مخالفان و رقبای مکتب امام در مقام نظر، گفت: چه کسانی که آبشخور فکری‌شان امثال سروش است و چه کسانی که سنت گرا و پیرو امثال «نصر» هستند و چه متحجر‌های پیرو شیرازی، همه در این دسته قرار می‌گیرند. زاکانی با بیان اینکه در مقام عمل نیز سه گروه در مقابل مکتب امام، قد کشیده‌اند، تصریح کرد: دسته اول، اصلاح‌طلبان هستند که قائل به جامعه مدنی هستند. گروه دوم، اعتدال‌گرایان و کارگزاران سازندگی هستند که به دنبال حکمرانی هستند. جرسان سوم نیز جریان احمدی‌نژاد است. وی تصریح کرد: همه این گروه‌ها در عمل، مردم‌سالاری دینی را قبول ندارند. زاکانی با بیان اینکه در مقابل این سه جریان، جریان پیروان مکتب امام را داریم، تصریح کرد: آن‌ها از ابتدای انقلاب و قبل از آن، جانشان را برای انقلاب داده‌اند. وی ادامه داد: در ابتدای انقلاب، امکانات در اختیار بازرگان و بنی‌صدر بود که در دسته مخالفان مکتب امام قرار می‌گیرند. بعد از آن به دست باهنر و رجایی افتاد که پیرو مکتب امام بودند، اما دوران کوتاهی بود و به شهادت رسیدند.

دولت‌های بعد از جنگ، مکتب امام را باور نداشتند
زاکانی به دوران نخست‌وزیری میرحسین موسوی اشاره کرد و گفت: در آن دوران هم با اینکه امام، جنگ را رأس امور می‌دانست، اما موسوی کار خودش را می‌کرد. وی افزود: بعد از جنگ هم دولت در اختیار هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی بوده است که همه اینها، آن پنج ویژگی مکتب امام را باور نداشتند. نماینده سابق مجلس با بیان اینکه امروز مشکلات کشور قابل حل است و کلاف سردرگمی نداریم، تصریح کرد: مشکل این است که اراده‌ای برای حل آن‌ها وجود ندارد. زاکانی با بیان اینکه انقلاب، توان تأمین همه نیاز‌های جامعه را دارد، تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای از روی این امکانات می‌پرند، چراکه به دشمنان امید دارند. وی تصریح کرد: عده‌ای از بی‌عرضگی نمی‌توانند پاسخ نیاز‌های مردم را بدهند و آن را به گردن انقلاب می‌اندازند. نماینده سابق مجلس، عرصه‌های خطیری که تاکنون پشت سر گذاشته‌ایم را جنگ سخت، جنگ نرم، ایجاد شکاف در حاکمیت، فتنه ۸۸، تحریم، فتنه‌گری در منطقه و نفوذ در جامعه دانست و تصریح کرد: امروز هم در جنگ اقتصادی قرار داریم و از این عرصه هم به خوبی خارج می‌شویم. زاکانی با بیان اینکه امروز جامعه، تشنه تغییر و تحول است و در آستانه این تغییر قرار دارد، تصریح کرد: مدیریت این تغییر باید در دست پیروان مکتب امام باشد.

انکار مشکلات کشور یا بی‌عقلی است یا دشمنی
نماینده سابق مجلس با اشاره به مشکلات کشور گفت: امروز اگر کسی بگوید وضعیت مناسب است یا عقل ندارد یا دشمن است، برخی هم ممکن است به وجود مشکلات اذعان کنند، اما پیشنهاداتی بدهند که با عقل و منطق سازگار نیست، مثل پیشنهادات احمدی‌نژاد مبنی بر کنار رفتن سران قوا که به معنای زیر میز زدن است. زاکانی یک دسته دیگر از پیشنهادات در شرایط فعلی را پیشنهادات دولت دانست و گفت: آن‌ها معتقدند ما باید داشته‌ها را بدهیم و زمان بخریم تا فرصت بازسازی داشته باشیم. این همان تز بنی‌صدر در زمان جنگ است که شیوه اشکانیان نیز همین بود. نماینده سابق مجلس با بیان اینکه انقلاب مسیر درستی را طی کرده، اما مسیر اداره کشور غلط است، گفت: نیازمند تغییر رویکرد اداره کشور هستیم. نمی‌شود با نسخه دشمن معضل خود را حل کنیم. اداره کشور باید بر مبنایی قرار گیرد که انگشت اشاره رهبری نشان می‌دهد که همانا تکیه بر توان داخلی است. زاکانی بازبینی در ساختار‌ها را یکی از ضرورت‌ها دانست و گفت: علاوه بر این، افرادی باید سر کار بیایند که از بن دندان معتقد، سالم و متخصص باشند و حال کار و مدیریت داشته باشند. در برخی موارد با مسئولانی مواجه هستیم که هیچ کدام از این موارد را ندارند و کشور با معجزه اداره می‌شود.

باید چهره‌های جوان را جایگزین افراد تکراری کرد
زاکانی در ادامه طرح الزامات پیروان مکتب امام گفت: باید جبهه‌سازی کرد و آن را عمق داد. نمی‌شود در اتاق‌های دربسته بنشینیم و تصمیم بگیریم. متن جریان حزب‌اللهی کشور، با این‌طور تصمیم‌گیری همراه نخواهد شد. وی افزود: باید چهره‌های جوان را به جای افراد تکراری وارد صحنه کرد. جامعه باید به دست شایستگان اداره شوند و کسانی که فکر انقلابی دارند، نه کسانی که خسته هستند. وی ادامه داد: چهره‌های جدید هم باید با برنامه باشند و بتوانند دل مردم را به دست بیاورند و در متن مردم حضور داشته باشند تا نهایتاً در انتخابات، شب قدر انقلاب را رقم بزنند. بعد از آن هم باید ظرفیت‌های کشور را در خدمت کار و تلاش دربیاورند. این نمی‌شود الا با مجاهدت شبانه‌روزی.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار